  • Data: 2003-06-10 16:17:23
    Temat: krotka praca - umowa o dzielo?
    Od: Sherlock <s...@n...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam!
    Piszę tu pierwszy raz, ale mam nadzieję że nie zadam pytania, które
    widzicie codziennie i macie go dość, a gości takich jak ja wysyłacie na
    drzewo albo na Google.com ;)
    Do rzeczy:
    We wakacje szykuje mi sie kilkudniowa praca (przy organizaci Selekcji
    Żołnierza Poslkiego - jeśli kogoś to interesuje ;) ) i mam pytanie odnośnie
    tej roboty. Jeśli będzie ona na umowe o dzieło (z tego co wiem - to
    istnieje coś takiego) i zarobię powiedzmy w 3 dni 600zł, to jakie podatki,
    ubezpieczenia i inne tego typu pierdoły trzeba załatwić i/lub opłacić żeby
    wszystko było legalnie zrobione? I kiedy to należy zrobić? Chyba nie będę
    musiał wypełniać tych PITów?? Co z ubezpieczeniem podczas takiej pracy? Sam
    mam się ubezpieczyć czy zrobi to pracodawca/zleceniodawca (czy jak mu tam
    ;)??

    Pytanie pewnie lamerskie, ale ja nigdy nie pracowałem (jestem studentem) i
    nie mam o tym bladego pojęcia! Interesują mnie raczej inne sprawy (rowery,
    komputery itd) :)

    Pozdrawiam i dziękuję za każdą odpowiedź!

    --
    Sherlock __o