    From: "Hubertus" <1hubert@_wywal_tenbit.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: komin kominek i rura
    Date: Mon, 3 Oct 2005 20:06:23 +0200

    do tej pory uzytkowałem piec kaflowy i kominiarz 2 razy w roku go sobie tam
    czyścił i było ok
    w tym roku wywaliłem piec i wstawiłem wkład kominkowy - ogólnie zrobiłem
    sobie koninek

    od kominiarza doweidziałme się ze powinnienem wstawić rure w komin

    niestety nie dowiedziałem sie dlaczego powinienem te rure wstawić (jego
    odp.: bo tak)

    zastanawiam sie dlaczego wogole mam tą rure wstawić
    przeciez nie zmieniłem sposobu ogrzewania itd.
    do tej pory uzywałem drzewa w piecu kaflowym i wegla w proporcjach 75% do
    24% + smieci(stare gazety, niepotrebne papiery - nie jakies tam plastiki czy
    inne gumy)

    obecnie bede spalał 99% drzewa i gazety papiery itp

    uwazam wiec ze nic sie nie zmienia jesli chodzi o ogrzewanie
    mam poprostu bardziej estetyczny pokój i to wszystko

    zastanawiam sie jak mam rozmawiaz z zarzadcą na temat tej rury - nie
    uśmiecha sie mi jej wstawiać bo dość ze długa (jak ją wtargac na dach ?) to
    jeszcze znacząco droga (20% wartości inwestycji - a nie wliczyłem jej )

    czy mój argument typu
    pale tym samym wiec o co chodzi? - przejdze
    czy jest jakies umocowanie prawne które taką rure na mnie poprostu wymusi
    czy ich uchwała (jeśłi taka jest) jest mnie zobowiacujaca?
    pewnie zarzadził sobie ja urzedas który budynku ani nie widział ani nie zna
    jego stanu technicznego - zarzadzenie do wszystkich budynków (nowych, dobrze
    utrzymanych jak i ruder)
    dodam ze mieszkam na ostatnim pietrze (nademną jest jeszcze strych) i widze
    jak wyglad komin (jest zwyczajnie cały nie ma peknieć ani ukruszen nawet nie
    ma wpitych gwoździ czy innych uszkodzeń)