  • Data: 2005-10-03 20:50:42
    Temat: Re: komin kominek i rura
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Hubertus" <1hubert@_wywal_tenbit.pl> napisał w wiadomości
    news:dhrrv5$c21$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > zastanawiam sie dlaczego wogole mam tą rure wstawić
    > przeciez nie zmieniłem sposobu ogrzewania itd.

    Może chodzi o to, że w piecu pali się głównie węglem a w kominku tylko
    drewnem. Spaliny z kominka mogą zawierać więcej pary wodnej (a może czegoś
    jeszcze) co spowoduje zniszczenie komina ceglanego.
    Tak sobie gdybam. Lepiej spytaj na innych grupach (dom, budowanie).

    > zastanawiam sie jak mam rozmawiaz z zarzadcą na temat tej rury

    Jeśli są na to przepisy (w przypadku pieca gazowego są to może i dla
    kominka coś jest) to nie ma o czym rozmawiać tylko trzeba wkład
    zamontować.

    > - nie
    > uśmiecha sie mi jej wstawiać bo dość ze długa (jak ją wtargac na dach ?)

    Wkład składa się z metrowych odcinków. Sam tego i tak nie zrobisz a
    kominiarz da sobie radę.

    > czy ich uchwała (jeśłi taka jest) jest mnie zobowiacujaca?

    Tak. Ale gdyby nie miała uzasadnienia prawnego lub faktycznego to mógłbyś
    wystąpić do sądu o jej uchylenie. Ale szanse raczej niewielkie.

    > dodam ze mieszkam na ostatnim pietrze

    To masz fart. Rura krótka, koszt mniejszy.

    > widze
    > jak wyglad komin (jest zwyczajnie cały nie ma peknieć ani ukruszen

    I o to chodzi żeby taki pozostał jak najdłużej.