  • 1. Data: 2005-10-03 18:06:23
    Temat: komin kominek i rura
    Od: "Hubertus" <1hubert@_wywal_tenbit.pl>

    do tej pory uzytkowałem piec kaflowy i kominiarz 2 razy w roku go sobie tam
    czyścił i było ok
    w tym roku wywaliłem piec i wstawiłem wkład kominkowy - ogólnie zrobiłem
    sobie koninek

    od kominiarza doweidziałme się ze powinnienem wstawić rure w komin

    niestety nie dowiedziałem sie dlaczego powinienem te rure wstawić (jego
    odp.: bo tak)

    zastanawiam sie dlaczego wogole mam tą rure wstawić
    przeciez nie zmieniłem sposobu ogrzewania itd.
    do tej pory uzywałem drzewa w piecu kaflowym i wegla w proporcjach 75% do
    24% + smieci(stare gazety, niepotrebne papiery - nie jakies tam plastiki czy
    inne gumy)

    obecnie bede spalał 99% drzewa i gazety papiery itp

    uwazam wiec ze nic sie nie zmienia jesli chodzi o ogrzewanie
    mam poprostu bardziej estetyczny pokój i to wszystko

    zastanawiam sie jak mam rozmawiaz z zarzadcą na temat tej rury - nie
    uśmiecha sie mi jej wstawiać bo dość ze długa (jak ją wtargac na dach ?) to
    jeszcze znacząco droga (20% wartości inwestycji - a nie wliczyłem jej )

    czy mój argument typu
    pale tym samym wiec o co chodzi? - przejdze
    czy jest jakies umocowanie prawne które taką rure na mnie poprostu wymusi
    czy ich uchwała (jeśłi taka jest) jest mnie zobowiacujaca?
    pewnie zarzadził sobie ja urzedas który budynku ani nie widział ani nie zna
    jego stanu technicznego - zarzadzenie do wszystkich budynków (nowych, dobrze
    utrzymanych jak i ruder)
    dodam ze mieszkam na ostatnim pietrze (nademną jest jeszcze strych) i widze
    jak wyglad komin (jest zwyczajnie cały nie ma peknieć ani ukruszen nawet nie
    ma wpitych gwoździ czy innych uszkodzeń)

  • 2. Data: 2005-10-03 20:50:42
    Temat: Re: komin kominek i rura
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Hubertus" <1hubert@_wywal_tenbit.pl> napisał w wiadomości

    > zastanawiam sie dlaczego wogole mam tą rure wstawić
    > przeciez nie zmieniłem sposobu ogrzewania itd.

    Może chodzi o to, że w piecu pali się głównie węglem a w kominku tylko
    drewnem. Spaliny z kominka mogą zawierać więcej pary wodnej (a może czegoś
    jeszcze) co spowoduje zniszczenie komina ceglanego.
    Tak sobie gdybam. Lepiej spytaj na innych grupach (dom, budowanie).

    > zastanawiam sie jak mam rozmawiaz z zarzadcą na temat tej rury

    Jeśli są na to przepisy (w przypadku pieca gazowego są to może i dla
    kominka coś jest) to nie ma o czym rozmawiać tylko trzeba wkład
    zamontować.

    > - nie
    > uśmiecha sie mi jej wstawiać bo dość ze długa (jak ją wtargac na dach ?)

    Wkład składa się z metrowych odcinków. Sam tego i tak nie zrobisz a
    kominiarz da sobie radę.

    > czy ich uchwała (jeśłi taka jest) jest mnie zobowiacujaca?

    Tak. Ale gdyby nie miała uzasadnienia prawnego lub faktycznego to mógłbyś
    wystąpić do sądu o jej uchylenie. Ale szanse raczej niewielkie.

    > dodam ze mieszkam na ostatnim pietrze

    To masz fart. Rura krótka, koszt mniejszy.

    > widze
    > jak wyglad komin (jest zwyczajnie cały nie ma peknieć ani ukruszen

    I o to chodzi żeby taki pozostał jak najdłużej.

  • 3. Data: 2005-10-03 20:56:02
    Od: "Hubertus" <1hubert@_wywal_tenbit.pl>

    > I o to chodzi żeby taki pozostał jak najdłużej.

    no ale skoro przez 15 lat nic mu nie było to i co ma sie stac teraz ??
    wiekszość spalin pochodziło z drzewa (tak sie składa ze mam drwala w
    rodzinie i zawsze było u nas pod postatkiem drzewa opałowego) wegiel
    spalałem od czasu do czasu
    wiec uwazam ze nic sie nie zmieniło
    skoro nie uszkodził sie przez 15 lat to i nie uszkodzie sie nadal - taka mam
    teorie

    pytanie czy ich zarzadzenie jest uzasadnione czy uchwalone bez sprawdzania
    czy jest wszedzie konieczne - oczywiscie ze lepiej zapobiegac niz leczyc ale
    wydaje mie sie ze tu nie ma przed czym zapobiegac

  • 4. Data: 2005-10-04 10:59:58
    Od: "Waldemar \"Jakec\" Bulkowski" <"jakec "@ tlen.pl>

    Dnia Mon, 3 Oct 2005 20:06:23 +0200, Hubertus napisał(a):

> [...]
    >
    > od kominiarza doweidziałme się ze powinnienem wstawić rure w komin
    >
    > niestety nie dowiedziałem sie dlaczego powinienem te rure wstawić (jego

    Kominiarz miał rację. Sadze z drewna m.in. mają o wiele niższą temperaturę
    spalania - może dojść do ich zapalenia i przy zwykłym kominie może być
    niewesoło.

    Ale i jeszcze jedna sprawa - żeby zrobić kominek powinieneś mieć wcześniej
    zgodę/ekseprtyzę od kominiarza i wykonać wszystko zgodnie z jego
    zaleceniami.

    Dodatowo - zdaje się, że teraz są takie przepisy, które nie pozwalają na
    stawianie kominków w budynkach wielorodzinnych - od 5 rodzin.

    No i w sumie możesz mieć problem.

    3m się.

    --
    Waldek "Jakec" Bulkowski