  • 21. Data: 2006-02-12 08:48:49
    Temat: Re: kk możliwości "oddalenia" oskarżenia prywatnego
    Od: "Zbyszek" <b...@p...onet.pl>

    > Niestety jest odwrotnie niż Ci się wydaje.
    > Przedawnienie roszczenia sąd uwzględnia tylko na zarzut strony
    > przeciwnej, nie z urzędu.
    > Czemu tak robi ? Bo takie jest prawo, które sąd obowiązuje.
    >
    > Pzdr.

    Tak?
    Pokaż mi artykuł z jakiegoś kodeksu, który mówi że sąd ma obowiązek przyklepać
    klauzule wuykonalności na przedawnionym roszczeniu.

  • 22. Data: 2006-02-12 10:42:21
    Od: moris234 <m...@w...pl>

    Zbyszek napisał(a):

    > Tak?
    > Pokaż mi artykuł z jakiegoś kodeksu, który mówi że sąd ma obowiązek przyklepać
    > klauzule wuykonalności na przedawnionym roszczeniu.

    art. 117 § 2 kc

  • 23. Data: 2006-02-12 16:06:32
    Od: b...@p...onet.pl

    > art. 117 § 2 kc
    Art. 117. § 1. Z zastrzeżeniem wyjątków w ustawie przewidzianych, roszczenia
    majątkowe ulegają przedawnieniu.
    § 2. (31) Po upływie terminu przedawnienia ten, przeciwko komu przysługuje
    roszczenie, może uchylić się od jego zaspokojenia, chyba że zrzeka się
    korzystania z zarzutu przedawnienia. Jednakże zrzeczenie się zarzutu
    przedawnienia przed upływem terminu jest nieważne.

    Co ta ma wspólnego z piernikiem???

  • 24. Data: 2006-02-12 22:34:10
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Zbyszek napisał(a):
    > Jeżeli po upływie przewidzianym prawem wygasa roszczenie finansowe między np.
    > Bankiem a osobą prywatną lub między firmami to przeciez jest ono z mocy prawa
    > nieważne

    mylisz się - art.117§2 kc

    >- jak więc sąd może przyjmować i zatwierdzać wyrokiem roszczenie
    > takie?

    jw

    > To tak, jakby po 10 latach bank sobie przypomniał, że jesteś mu winny
    > 100 złotych i podaje cię do sądu wraz z odsetkami - takie roszczenie jest
    > nieważne i sąd powinien po prostu je oddalić jako nieskuteczne a nie bez
    > patrzenia na date zaklepać nadając klauzule wykonalności - chyba oczywiste?

    nie
    a jeśli już chodzi o nadawanie klauzuli bankowym tytułom egzekucyjnym to
    zakres tego co podlega badaniu określony jest w art.786[2] kpc - o
    przedawnieniu nie ma tam ani słowa

    > Przeciez sądy chyba tez obowiązuje prawo???

    tak, które jest takie jak wyżej

    KG

  • 25. Data: 2006-02-12 22:34:17
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Zbyszek napisał(a):
    > Pokaż mi artykuł z jakiegoś kodeksu, który mówi że sąd ma obowiązek przyklepać
    > klauzule wuykonalności na przedawnionym roszczeniu.

    zanim dochodzi do klauzuli wykonalności musi istnieć jakiś tytuł egzekucyjny
    ale i tak zarówno przy wydawaniu tytułu egzekucyjnego (np. wyroku), jak
    i nadawaniu klauzli sąd nie zajmuje się z urzędu przedawnieniem - juz od
    ponad 15 lat

    KG

  • 26. Data: 2006-02-12 22:50:34
    Od: moris234 <m...@w...pl>

    b...@p...onet.pl napisał(a):

    > Co ta ma wspólnego z piernikiem???

    Z piernikiem - że musi być zarzut przedawnienia.

  • 27. Data: 2006-02-13 07:39:24
    Od: "Zbyszek" <b...@p...onet.pl>

    wcześniej czy później przedawniuone są wszelkie rosz zenia, a zajmowanie się
    przedanionymi roszczeniami przez sąd jest biciem piany. Każdy prawnik od razu
    je odrzuci a jak jesteś bez prawnika to nawet po wszystkim masz prawo domagac
    się przywrócenia terminów, ponieważ nie zostałewś pouczony o możliwości a bez
    prawnika jesteś pod szczególną ooieką sądu. I co by na ten temat nie
    powiedzieć, to po większym szarpanmiu się i odwoływaniu zawsze ten termin jest
    z tego powodu przywracany - przynajmniej jak ja sie czymś zajmowałem. Tak więc
    nie widzę powodu, aby sąd zajmował się rozpatrywaniem przedawnionych roszczeń -
    nawet jak tak robi w zwyczaju to jest to zły zwyczaj i nie widze powodu, aby
    z nim się zgadzać. Dla sądu widzę - często są to lokalne sprawy i dłużnik zna
    sedziego i prosta sprawa - odpalę ci coś jak dostanę - i sąd przyklepuje. To
    jedyny powód chyba i jedyna podstawa....

  • 28. Data: 2006-02-13 15:41:26
    Od: moris234 <m...@w...pl>

    Zbyszek napisał(a):
> [...]
    > sedziego i prosta sprawa - odpalę ci coś jak dostanę - i sąd przyklepuje. To
    > jedyny powód chyba i jedyna podstawa....

    Krótko mówiąc - totalna załamka.

  • 29. Data: 2006-02-13 15:45:36
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Zbyszek napisał(a):
    > wcześniej czy później przedawniuone są wszelkie rosz zenia,

    to jedyne prawdziwe zdanie w tym tekście, reszta to wyłącznie bzdury
    EOT

    KG

  • 30. Data: 2006-02-14 17:39:34
    Od: Pawel Marcisz <m...@o...pl>

    kam napisał(a):

    > to jedyne prawdziwe zdanie w tym tekście, reszta to wyłącznie bzdury

    Nie, to też nie jest prawda :-)

    Paweł Marcisz