  • 1. Data: 2005-07-05 18:15:28
    Temat: jakie sa koszta i jak zalatwic...[samochod]
    Od: "Marcom" <p...@g...pl>

    witam,
    Mam taki problem, jest auto i 2 wlasiciceli tj jedna osoba jest
    wspolwlascicielem........
    chodzi o to, ze osoba ktora jest wspolwlascicielem chce sie zrzec lub bedzie
    ona splacona i przestanie widniec w dowodzie jako wspolwlasciciel?
    jakie koszta? jak to zalatwic?

  • 2. Data: 2005-07-06 10:41:35
    Temat: Re: jakie sa koszta i jak zalatwic...[samochod]
    Od: "aseta" <a...@o...pl>

    > Mam taki problem, jest auto i 2 wlasiciceli tj jedna osoba jest
    > wspolwlascicielem........

    Dwie osoby są współwłaścicielami. Mają takie same prawa - własność w 50% jak
    mniemam, bez znaczenia, który z nich jest wpisany jako pierwszy w dowodzie
    rejestracyjnym

    > chodzi o to, ze osoba ktora jest wspolwlascicielem chce sie zrzec lub
    > bedzie
    > ona splacona i przestanie widniec w dowodzie jako wspolwlasciciel?
    > jakie koszta? jak to zalatwic?

    Umowa kupna-sprzedaży samochodu, gdzie jeden ze współwłaścicieli sprzedaje
    swój udział drugiemu. Jeżeli wartość udziału przekracza 1000 zł trzeba
    zgłosić sprzedaż do Urzedu Skarbowego, złożyć deklarację PCC i zapłacić 2%
    podatek. Z umową należy podejść do wydziału komunikacji celem wydania nowego
    dowodu rejestracyjnego, na którym będzie widniał już tylko 1 właściciel. Nie
    wiem, co z wymianą tablic, czy będzie potrzebna. Koszt nowego dowodu
    rejestracyjnego ok. 50 zl. Ew. wymiana tablic ok. 120 zl.