    From: "aseta" <a...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: jakie sa koszta i jak zalatwic...[samochod]
    Date: Wed, 6 Jul 2005 12:41:35 +0200

    > Mam taki problem, jest auto i 2 wlasiciceli tj jedna osoba jest
    > wspolwlascicielem........

    Dwie osoby są współwłaścicielami. Mają takie same prawa - własność w 50% jak
    mniemam, bez znaczenia, który z nich jest wpisany jako pierwszy w dowodzie
    rejestracyjnym

    > chodzi o to, ze osoba ktora jest wspolwlascicielem chce sie zrzec lub
    > bedzie
    > ona splacona i przestanie widniec w dowodzie jako wspolwlasciciel?
    > jakie koszta? jak to zalatwic?

    Umowa kupna-sprzedaży samochodu, gdzie jeden ze współwłaścicieli sprzedaje
    swój udział drugiemu. Jeżeli wartość udziału przekracza 1000 zł trzeba
    zgłosić sprzedaż do Urzedu Skarbowego, złożyć deklarację PCC i zapłacić 2%
    podatek. Z umową należy podejść do wydziału komunikacji celem wydania nowego
    dowodu rejestracyjnego, na którym będzie widniał już tylko 1 właściciel. Nie
    wiem, co z wymianą tablic, czy będzie potrzebna. Koszt nowego dowodu
    rejestracyjnego ok. 50 zl. Ew. wymiana tablic ok. 120 zl.