  • Data: 2007-08-30 20:04:36
    Temat: jak postąpić z mieszkaniem komunalnym?
    Od: "Ola" <d...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    I znowu o mieszkaniu komunalnym... Czytałam wcześniejsze wątki ale jeszcze
    nie wszystko jest dla mnie jasne.

    Otóż w moim przypadku sprawa wygląda tak: Jestem wnuczką dziadka, który jest
    głównym najemcą mieszkania komunalnego w Warszawie. Dziadek nie zalega i
    nigdy nie zalegał z opłatami ani nic z tych rzeczy, wszystko jest ok. Jakieś
    10 lat temu mieszkania w bloku u dziadka zaoferowano do wykupu, dziadek się
    zgłosił gdzie trzeba z wszystkimi papierami, ale potem okazało się, że nie
    może wykupić mieszkania ponieważ ma własne drugie mieszkanie. W tamtym
    drugim mieszkaniu mieszka babcia, z którą dziadek rozstał się 20 lat temu.
    Dziadek w tamtym mieszkaniu nie był od owych 20 lat, no ale faktycznie jako
    współmałżonek jest jego właścicielem.

    No i teraz moje pytanie: jak to ugryźć żeby mieszkanie nie przepadło. Rozwód
    dziadka i babci, separacje, podziały majątków itp. - w ogóle nie wchodzą w
    grę (zbyt grząski grunt). Myśleliśmy żebym zamieszkała z dziadkiem i jako
    osoba nim sie opiekująca po jego śmierci przejęła rolę głównego najemcy.
    Wiem już jednak teraz, że to rozwiązanie odpada - jako wnuczka nie
    kwalifikuję się.

    Czy macie jakieś inne pomysły? Czy w ogóle istnieje jeszcze przepis, że aby
    wykupić mieszkanie komunalne nie można mieć żadnego innego mieszkania? Jeśli
    tak to prosiłabym o jakieś odwołanie do tego
    przepisu/rozporządzenia/ustawy - whatever. No bo może przez 10 lat coś się w
    tej materii zmieniło?

    Z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi
    Ola