eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawohurtownia nie wydała towaru › hurtownia nie wydała towaru
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.PO
    STED!not-for-mail
    From: "Michał" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: hurtownia nie wydała towaru
    Date: Thu, 27 Jan 2011 17:48:33 +0100
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 98
    Message-ID: <ihs7l0$jaj$1@news.onet.pl>
    Reply-To: "Michał" <m...@p...onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: a4c100-me.krak.tke.pl
    X-Trace: news.onet.pl 1296146912 19795 213.77.56.7 (27 Jan 2011 16:48:32 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 27 Jan 2011 16:48:32 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
    X-MIMEOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5931
    X-RFC2646: Format=Flowed; Original
    X-Antivirus: avast! (VPS 110127-0, 2011-01-27), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:667021
    [ ukryj nagłówki ]

    Witam !

    Z góry przepraszam za długi opis, ale chciałbym dokładnie przedstawić swój
    problem:

    Jestem pracownikiem sklepu.
    W hurtowni został zamówiony towar który hurtownia sprzedaje w opakowaniach
    zbiorczych.
    Jedno opakowanie zbiorcze zawiera 10 mniejszych opakowań z towarem.
    W hurtowni tej zawsze zamawiamy po jednym opakowaniu zbiorczym tego towaru.
    Na dokumencie WZ hurtownia wypisuje ten towar jako pojedyncze opakowania
    czyli 10 szt.

    Pewnego dnia podczas dostawy towaru kierowca z hurtowni dostarczył jak
    zawsze jedno opakowanie zbiorcze,
    ale na dokumencie WZ nie było wypisane jak zawsze 10, tylko 100 szt.

    Popełniłem błąd, ponieważ przyjmując dostawę towaru w pośpiechu, nie
    zauważyłem tej pomyłki.
    Na dokumencie była jedna pozycja, którą odruchowo podpisałem.

    Pomyłka wyszła dopiero po tygodniu, kiedy hurtownia przysłała fakturę na 100
    opakowań, a księgowa w systemie magazynowym
    nie odnalazła takiej ilości towaru.

    Zadzwoniłem do hurtowni, i poinformowałem ich o zaistniałej pomyłce,
    jak się okazało błąd popełniła osoba przyjmująca zamówienie, wypisując 100
    zamiast 10 szt.
    Kolejny błąd popełnił magazynier wydający towar kierowcy,
    najprawdopodobniej z przyzwyczajenia wydał on jedno opakowanie zbiorcze,
    czyli 10szt. towaru, zamiast 100 które zostały wypisane na dokumencie WZ.
    Zostałem zapewniony telefonicznie, że błąd zostanie poprawiony.
    Dodam, że towar jest tej wielkości, że dostarczenie go w ilości 100 szt.
    wymagałoby 10 patel i bardzo dużego samochodu,
    więc od razu było wiadomo, że taka ilość towaru nie mogła zostać dostarczona
    do sklepu.

    Minęło pół roku i okazało się, że przez ten czas nikt w hurtowni nie
    wyjaśnił pomyłki a hurtownia raz jeszcze pod koniec roku upomniała się o
    zapłatę
    za 100 szt. towaru.

    Byłem osobiście w hurtowni i rozmawiałem z magazynierem.
    Pamięta on w/w pomyłkę lecz twierdzi, że kierownik hurtowni przekazał mu
    informację, że "temat jest już załatwiony".
    Zaproponowałem, aby magazynier wydał mi brakujące w dostawie 90 szt. towaru
    którym jesteśmy obciążeni na fakturze,
    ja zorganizuję transport tego towaru do sklepu, i problem zostanie
    rozwiązany.
    Magazynier stwierdził, że nie jest to mozliwe, ponieważ w między czasie w
    hurtowni miała miejsce inwentaryzacja,
    i w/w towar został wprowadzony ponownie na stan magazynu - na inwentaryzacji
    został on przeksięgowany z nadwyżek, na niedobry magazynu.

    Podsumowując:
    - hurtownia ma podpisany dokument WZ, na którym potwierdziłem przyjęcie 100
    szt towaru, co dało im prawo do wystawienia faktury,
    a ja zostałem obciążony przez moją firmę różnicą 90 szt. towaru ktory
    pozostał na magazynie w hurtowni,
    - wszyscy pracownicy hurtowni łącznie z magazynierem znają sprawę i wiedzą o
    pomyłce, ponieważ każdy z nich ma świadomość że nie było możliwości
    aby została dostarczona do sklepu tak ogromna ilość towaru,
    - magazynier hurtowni przyznaje wprost, że towarem którego wartością ja
    jestem obciążony, zostały wyrównane ubytki magazynu na inwentaryzacji,
    - magazynier twierdzi, że gdybym zgłosił się do niego przed inwentaryzacją,
    wydałby mi ten towar ponieważ wiedział o jego nadwyżce na magazynie,
    ale teraz towar jest już wprowadzony na stan hurtowni, i nie może go
    wydać.

    Rozmowy z magazynierem, oraz z kierowcą hurtowni który jasno potwierdził że
    takiej ilości towaru nigdy do sklepu nie przywoził odbyły się przy
    świadkach.

    Do czasu w/w pomyłki relacje z hurtownią układały się bardzo dobrze. Byliśmy
    zadowoleni ze współpracy, dlatego byłem przekonany
    że jestem w stanie wyjasnić pomyłkę telefoniecznie, i tak zrobiłem.
    Szczególnie, że pomyłka była oczywista.

    Bardzo proszę o poradę, czy potwierdzenie na dokumencie WZ ilości przyjętego
    towaru zamyka mi możliwość jakiegokolwiek dochodzenia swoich racji ?

    Sprawa jest o tyle dziwna, że magazynier hurtowni przez kilka miesięcy miał
    świadomość o nadwyżkach na magazynie,
    i nie podjął żadnych prób ich wyjaśnienia. Dodam, że hurtownia i sklep
    mieszczą się w tym samym mieście, mieliśmy ze sobą stały kontakt
    telefoniczny etc...

    Czy w działaniach magazyniera można dopatrywać się celowej próby
    wprowadzenia odbiorcy towaru w błąd ?

    Czy Grupowicze widzą jakąkolwiek szansę wyjaśnienia tej sprawy na drodze
    prawnej ? Wartość towaru nie wydanego przez hurtownie to kilka tysięcy
    złotych.

    pozdrawiam !
    Michał


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1