    From: Uncle Pete <4...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: fotografowanie dzieci na plaży
    Date: Mon, 15 Jul 2024 15:05:14 +0200

    On 15.07.2024 14:40, Kviat wrote:

    > Albo AI.
    > Jednak co do zasady się zgadzam, że publikowanie wizerunków swoich (czy
    > cudzych) pociech jest co najmniej dziwne. Masz filmik z wakacji, to
    > fajnie, pokaż cioci, wujkowi gdy przyjdą na kawę.
    > Szczytem patologii są rodzice, którzy publikują filmiki "dzesika w
    > kąpieli", "brajanek w piaskownicy zjadł robaka - jakie to rozczulające",
    > "dzesika zrobiła bęc na plaży".
    > Nastolatki często mają świra związanego ze swoim wyglądem, co jest
    > naturalne, a taka babcia cyknie fotkę na urodzinach i wrzuca na fejsa,
    > potem pół klasy się z niej/niego śmieje.

> [...]
    blikowanie-jej-zdjec-z-dziecinstwa-ra678737-ls319376
    5

    > https://fundacja.orange.pl/strefa-wiedzy/post/wizeru
    nek-dziecka-w-internecie

    > Podsumowując, uważam, że kasowanie przez portale społecznościowe
    > filmików/zdjęć z dziećmi, to dobry trend. Nawet wtedy, gdy od czasu do
    > czasu skasują całkiem "niewinną" publikację.
    > Dorosną, to same zdecydują, czy chcą publikować swój wizerunek.

    Co jest _co do zasady_ "dziwnego" (czyli niezrozumiałe) w publikowaniu
    wizerunków dzieci? Ludzie od wieków chciały pokazywać obrazy tego, co im
    się podoba. To może (nie musi) szkodzić psychice dziecka, ale czemu to
    jest "dziwne"?

    Konkretnie w moim przypadku rzecz się działa 29 lat temu i dzieci były
    tylko częścią że tak powiem krajobrazu. I nie sądzę, aby w tym
    konkretnym przypadku ktoś by się psychicznie załamał, znajdując siebie
    na filmie. Chyba że z powodu, że ten czas tak szybko leci.

    I konsekwentne wprowadzanie tego zakazu oznaczałoby m.in. wycofanie z
    bibliotek albumów poświęconych fotografii artystycznej, wycofania
    niezliczonej liczby filmów dokumentalnych itp. powstałych w czasach,
    kiedy tych zakazów i wymogów nie było.

    Powrotu do zdrowia życzę,

    Piotr