  • 21. Data: 2008-03-28 18:48:13
    Temat: Re: czy wolno fotografowac?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    b...@g...com pisze:

    > Ide sobie na spacer, biore aparat i robie zdjecia. Poruszam sie tylko
    > po publicznie dostepnych chodnikach. Obok chodnika jest plot, a za
    > plotem jakis zaklad pracy (w moim konkretnym przypadku - stocznia).
    > Chce zrobic fotke dzwigom stoczniowym widocznym zza plota, ale do
    > akcji wkracza stoczniowy ochroniarz - w ogole nie slucha, tylko
    > krzyczy i straszy policja, ze to panstwowy zaklad i fotografowac nie

    Dziad jest głupi i ma wszy jak ruskie czołgi.

    Zakazów już od dawna nie ma.

    A na ochroniarzy uważaj, bo niektórzy to poszkodowane umysłowo
    prymitywne stworki: nie pozwól, żeby się zbliżyli w zasięg ich rak.

  • 22. Data: 2008-03-28 18:52:27
    Od: "Chris" <s...@t...pl>

    "januszek" <j...@p...irc.pl> wrote in message

    > "Zakazuje się robienia zdjęć, w szczególności oglądania budynku za
    > pomoca google maps" ;PPP
    >
    > j.

    no dobra :P

    piwko...

  • 23. Data: 2008-03-28 18:56:57
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On 28 Mar, 19:46, januszek <j...@p...irc.pl> wrote:

    > "Zakazuje się robienia zdjęć, w szczególności oglądania budynku za
    > pomoca google maps" ;PPP
    >
    > j.

    ze o 3d rzutach budynku w google earth juz nie wspomne

  • 24. Data: 2008-03-28 18:58:34
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik <b...@g...com> napisał w
    wiadomości
    n.googlegroups.com...

    Na tak biegającego ochroniarza należy wezwać Policję i powiadomić ją o
    przekroczeniu uprawnień przez pracownika ochrony. Jest to samo w sobie
    przestępstwo. Zakazy fotografowania wszelkiej maści zniesiono pod koniec
    lat 90-tych. nie chce mi się szukać dokładnej daty, ale z upływem 6
    miesięcy od wejścia w życie ustawy o ochronie informacji niejawnych.
    Uchylała ona wszystkie rozporządzenia wydane na podstawie poprzedniej
    ustawy z tą datą właśnie, w tym między innymi rozporządzenie dotyczące
    znaków "Zakaz fotografowania". Od tego czasu po prostu nie da się takiego
    zakazu wprowadzić, ponieważ nie ma znaku, którym można by było to oznaczyć.
    Wszelkiej maści napisy i rysunki na drzwiach i ogrodzeniach to radosna
    twórczość indolentów prawnych.

  • 25. Data: 2008-03-28 19:14:31
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Robert Tomasik pisze:

    > Na tak biegającego ochroniarza należy wezwać Policję i powiadomić ją o
    > przekroczeniu uprawnień przez pracownika ochrony. Jest to samo w sobie
    > przestępstwo.

    Niby jakie? Przecież już kiedyś to tłumaczyłem ...

    --
    @2008 Johnson

    "Czas pracy wydłuża się wypełniając cały czas przeznaczony na jej wykonanie"

  • 26. Data: 2008-03-28 19:18:50
    Od: "veri veri" <z...@v...net>

    > faktycznie teraz jak to czytam to tak to moglo brzmic nie taki byl moj
    > zamiar :-)
    > raczej mialem na mysli odpowiedzialnosc w przypadku rozpowszechniania

    Rzczej jestes indolent i to nie tylko tu ale na grupie foto tez.

    veri

  • 27. Data: 2008-03-28 19:21:30
    Od: "Chris" <s...@t...pl>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote in message
> [...]
    > zakazu wprowadzić, ponieważ nie ma znaku, którym można by było to
    > oznaczyć. Wszelkiej maści napisy i rysunki na drzwiach i ogrodzeniach to

    hej

    a jak jest z fotografowaniem wewn budynków?

    pzdr

  • 28. Data: 2008-03-28 19:37:47
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

    Uzytkownik "SzalonyKapelusznik" <s...@g...com> napisal w
    wiadomosci
    g.googlegroups.com...

    > po takim tekscie powinien odpowiedziec "i wlasnie dlatego mi wolno,
    > Minister Sikorski bedac jeszcze ministrem PiS zniosl bzdurny zakaz
    > fotografowania obiektow panstwowych i strategicznych."

    No wlasciwie, to On nic nie zniósl, tylko zdjal przed kamerami od dawna
    nieaktualna tabliczke.

    Pozdrawiam Przemek

  • 29. Data: 2008-03-28 19:50:04
    Od: "Chris" <W...@t...pl>

    w kwestii podsumowania

    czy zgodzicie sie ze:

    1. prawny zakaz foto moze dotyczyc tylko obiektow strategicznych i
    wojskowych o waznym znaczeniu dla państwa?

    2. mimo ze w przypadku obiektow nie podpadających pod pkt 1 zakazy zostaly
    zniesione, to i tak fotoamator moze narazic sie na pozwanie do sadu o cos
    tam (i tu moze powiecie mi o co), mimo ze wydaje sie ze szkoliwosc jest
    niska lub zerowa? a jezeli TAK to moze nie jest to zakaz ale i tak dla
    wiekszosci bedzie stanowil wystarczajacy powod do przerwania fotografowania
    po upomnieniu przez np ochrone obiektu

    pzdr

  • 30. Data: 2008-03-28 20:00:57
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Chris napisał(a):

    > czy zgodzicie sie ze:

    > 1. prawny zakaz foto moze dotyczyc tylko obiektow strategicznych i
    > wojskowych o waznym znaczeniu dla państwa?

    Mamy XXI wiek... I o ile mi wiadomo to oznacza, ze prawny zakaz
    fotografowania obiektow jest problemem dla specjalistow od zdrowia
    psychicznego a nie dla prawnikow ;)

    j.