  • 1. Data: 2010-11-14 20:43:09
    Temat: czy można tak zrobić gliny w konia?
    Od: "Jotte" <t...@s...wypad.wp.pl>

    Oglądam sobie program "drogówkowy" (nie Turbo).
    Łapsy zgarniają rowerzystę w stanie budzącym podejrzenie o nieświeżość, tuż
    pod jego chatą. On nie ma dokumentów ale mówi, że ma tuż obok w domu. Bez
    innych czynności idą razem z gliną do furtki. Tu zostawmy relację
    telewizyjną, bo pan jest mało lotny, a nieświeżość alkomat wykazuje potem na
    0,96.
    Przejdźmy do teoretyzowania.
    Pan jest lotny i cwany. Otwiera furtkę, wprowadza rower, sam wchodzi, po
    czym zamyka za sobą furtkę polucjantowi przed nosem i po prostu go nie
    wpuszcza.
    Ciekawe, czy glina może w takim przypadku usiłować wejść siłowo "na
    legitymację"? Jesli tak, to na jakiej niby podstawie?
    A jak pan rowerzysta wejdzie sobie po prostu do własnego domu, otworzy
    flaszkę i obciągnie?

    --
    Jotte

  • 2. Data: 2010-11-14 20:56:04
    Temat: Re: czy można tak zrobić gliny w konia?
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 11/14/2010 2:43 PM, Jotte wrote:
> [...]
    > legitymację"? Jesli tak, to na jakiej niby podstawie?
    > A jak pan rowerzysta wejdzie sobie po prostu do własnego domu, otworzy

    nie zdziw sie, potem, ze jak zaproponujesz, ze podskoczysz do domu po
    dokumenty to zawiaza cie na komisariat i bedziesz siedzial dopoki ci
    tych dokumentow ktos nie przyniesie.

    Oni tez sie wbrew pozorom ucza na błedach.

  • 3. Data: 2010-11-14 21:56:23
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Jotte" <t...@s...wypad.wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > legitymację"? Jesli tak, to na jakiej niby podstawie?
    > A jak pan rowerzysta wejdzie sobie po prostu do własnego domu, otworzy

    Po pierwsze cała sztuka na tym polega, by tak wchodzić z gościem, by Ci
    drzwi przed nosem nie zamknął. Po drugie najpierw należałoby go chyba
    przebadać, a dopiero później szukać jego dokumentów. Po trzecie,
    zakładając, że wiemy, że facet jest pod wpływem alkoholu, no to istnieją w
    wypadku jego ucieczki i zabarykadowania sie w domu przesłanki do jego
    zatrzymania, bowiem jakim sam wykonałeś może on zacierać dowody
    przestępstwa. No to możemy wyważyć drzwi. C do spożycia alkoholu przez
    niego po zatrzymaniu? No to jest to jakiś tam problem, bo trzeba dokonać
    trzech badań w odstępach gdozinnych, a ne jednego. Na tej podstawie
    spokojnie daje się ustalić ile miał w chwili zatrzymania.

  • 4. Data: 2010-11-14 22:31:29
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2010-11-14 22:56, Użytkownik Robert Tomasik napisał:

    > Po pierwsze cała sztuka na tym polega, by tak wchodzić z gościem, by Ci
    > drzwi przed nosem nie zamknął. Po drugie najpierw należałoby go chyba

    Jak gość jest cwaniak to uprzejmy policjant jest bez szans.
    Zaprosi policjanta do domu, posadzi na fotelu, żadnego uciekania
    czy barykadowania się, poda dokumenty, wyjdzie do toalety a wróci
    już z kuchni z napoczętą flaszką i nawet "łyka" zaproponuje.
    :-)

    > przebadać, a dopiero później szukać jego dokumentów. Po trzecie,

    Jako plicjant powinieneś wiedzieć że muszą wpisać nazwisko
    badanego, a szkolicie ich by to robili na podstawie dokumentów.
    Bez podkładki nie są tacy prędcy do robienia czegokolwiek.

> [...]
    > zatrzymania, bowiem jakim sam wykonałeś może on zacierać dowody
    > przestępstwa. No to możemy wyważyć drzwi. C do spożycia alkoholu przez

    Wyważyć drzwi bez nakazu ? :-)

    > niego po zatrzymaniu? No to jest to jakiś tam problem, bo trzeba dokonać
    > trzech badań w odstępach gdozinnych, a ne jednego. Na tej podstawie
    > spokojnie daje się ustalić ile miał w chwili zatrzymania.

    A to już tylko twoja teoria, nie wiadomo ile wypił przed spotkaniem
    z policją, nie wiadomo ile wypił po (mógł tylko udawać że pije a mógł
    faktycznie jeszcze łyknąć) więc nawet badając co kwadrans ustalisz
    tylko kiedy wytrzeźwiał. :-)

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2010-11-14 22:33:13
    Od: "Jotte" <t...@s...wypad.wp.pl>

    > Po pierwsze cała sztuka na tym polega, by tak wchodzić z gościem, by Ci
    > drzwi przed nosem nie zamknął.
    Choćby i ne zamknął. Menda nie ma prawa wtargnąć na teren cudzej własności
    ot tak sobie, poza określonymi sytuacjami.

    > Po drugie najpierw należałoby go chyba przebadać, a dopiero później szukać
    > jego dokumentów.
    Ale tak nie zrobili. Tyle było w realu wyraźnie widać.
    Stąd mój post.

    > Po trzecie, zakładając, że wiemy, że facet jest pod wpływem alkoholu, no
    > to istnieją w wypadku jego ucieczki
    Nie uciekał. Zwyczajnie powiedział, że ma w chacie, kilka metrów od miejsca
    zatrzymania i postoju radiowozu. I podeszli tam z mundurowizną. Gość z
    rowerem z przodu.

    > i zabarykadowania sie w domu przesłanki do jego zatrzymania, bowiem jakim
    > sam wykonałeś może on zacierać dowody przestępstwa. No to możemy wyważyć
    > drzwi.
    Skąd ta konfabulacja o barykadowaniu??
    Wchodzi człowiek na swój teren, gliny nie wpuszcza, idzie do domu i grzeje.

> [...]
    > problem, bo trzeba dokonać trzech badań w odstępach gdozinnych, a ne
    > jednego. Na tej podstawie spokojnie daje się ustalić ile miał w chwili
    Ani trochę. Ale i tak istotą jest czy mają prawo wtargnąć na jego teren, do
    jego domu i tam go spacyfikować.
    Teoria o zacieraniu dowodów przestępstwa niby na jakiej podstawie? Bo się
    mendie zdawało, ze wypity był? A może był wypity na wykroczenie? Albo
    udawał?

    --
    Jotte

  • 6. Data: 2010-11-14 22:47:32
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > czy barykadowania się, poda dokumenty, wyjdzie do toalety a wróci
    > już z kuchni z napoczętą flaszką i nawet "łyka" zaproponuje.

    To jest dupa, a nie policjant.

    > Jako plicjant powinieneś wiedzieć że muszą wpisać nazwisko
    > badanego, a szkolicie ich by to robili na podstawie dokumentów.
    > Bez podkładki nie są tacy prędcy do robienia czegokolwiek.

    Nazwisko się wpisuje wg oświadczenia. Jak się potem okaę, ze badany się
    inaczej nazywa, to się sprostuje, przy okazji dajac mu mandat za
    wprowadzenie w błąd.

    > Wyważyć drzwi bez nakazu ? :-)

    A od kiedy nakaz daje prawo do wyważania drzwi? Decyzję od kilku lat
    podejmuje policjant dowodzący akcją. Wczesniej jego przełożony, ale póxniej
    wychodziły chocki, że nie zawsze do końca znał sytuację.

> [...]
    > z policją, nie wiadomo ile wypił po (mógł tylko udawać że pije a mógł
    > faktycznie jeszcze łyknąć) więc nawet badając co kwadrans ustalisz

    Nie moja, tylko Zakładu medycyny Sądowej. Zajrzyj do podręcznika z sądówki
    :-) Jest taki wykresik. Przypasowuje się do niego wyniki badań i oblicza.

  • 7. Data: 2010-11-14 22:48:56
    Od: Koziołek <d...@X...pl>

    RadoslawF napisał:
> [...]
    > czy barykadowania się, poda dokumenty, wyjdzie do toalety a wróci
    > już z kuchni z napoczętą flaszką i nawet "łyka" zaproponuje.

    Była jakiś czas temu taka sprawa. Babka weszła do ubikacji i już nie wyszła.
    Baśka jej było, cwaniarze...

    Pozdr.,

    Koziołek

    --
    http://przepraszamzacrossposta.blox.pl/2010/10/Czesk
    a-Betonowa-Pustynia-Mama-Bubo.html

  • 8. Data: 2010-11-14 22:54:18
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > wiadomości news:ibpm02$3t0$1@inews.gazeta.pl...

    > Choćby i ne zamknął. Menda nie ma prawa wtargnąć na teren cudzej
    > własności ot tak sobie, poza określonymi sytuacjami.

    Nie wypisuj głupot, bo potem w realu spotyka się takich "wyedukowanych" na
    Internecie i nie da się inaczej, jak siłą gościa wyprowadzić z błędu. Potem
    jeszcze skargi pisze powołujac sie na Internet i prokuratorzy mają ubaw.
    Weź pod uwagę, że czasem czytają Twoje wypowiedzi osoby nie mająe zielonego
    pojęcia o prawie i przyjmujące Internet za jedyną wyrocznię.

    > Ale tak nie zrobili. Tyle było w realu wyraźnie widać.
    > Stąd mój post.

    No to źle zrobili.

    > Nie uciekał. Zwyczajnie powiedział, że ma w chacie, kilka metrów od
    > miejsca zatrzymania i postoju radiowozu. I podeszli tam z mundurowizną.
    > Gość z rowerem z przodu.

    To już ich brocha, by facet nie uciekł. Nie powinni z nim nigdzie chodzić
    teoretycznie.

    > Skąd ta konfabulacja o barykadowaniu??
    > Wchodzi człowiek na swój teren, gliny nie wpuszcza, idzie do domu i
    > grzeje.

    Jak sobie w praktyce to "nie wpuszcza" wyobrażasz? Jakiś magicznych sił
    uzyje?

> [...]
    > Teoria o zacieraniu dowodów przestępstwa niby na jakiej podstawie? Bo się
    > mendie zdawało, ze wypity był? A może był wypity na wykroczenie? Albo

    Mają parwo na podstawie kodeksu postępowania karnego, bowiem w tym wypadku
    wystarczy uzasadnione przypuszczenie. Zakładam, że wyczuli ową woń alkoholu
    a nie na wszelki wypadek za nim biegają.

  • 9. Data: 2010-11-14 23:17:33
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2010-11-14 23:47, Użytkownik Robert Tomasik napisał:

    > To jest dupa, a nie policjant.

    Wszystko zależy czy chcieli sprawdzić czy może "przypierdolić".

    > Nazwisko się wpisuje wg oświadczenia. Jak się potem okaę, ze badany się
    > inaczej nazywa, to się sprostuje, przy okazji dajac mu mandat za
    > wprowadzenie w błąd.

    To jest teoria.
    A w praktyce czekali i nudzili się dwadzieścia minut aż mąż
    kobiecie przywiózł dokumenty i po spisaniu dziarsko przystąpili
    do sprawdzania trzeźwości. :-)

    > A od kiedy nakaz daje prawo do wyważania drzwi? Decyzję od kilku lat
    > podejmuje policjant dowodzący akcją. Wczesniej jego przełożony, ale
    > póxniej wychodziły chocki, że nie zawsze do końca znał sytuację.

    Ale baz nakazu rewizji czy zatrzymania nie widzę podstawy
    do wyważenia, ale jak rozumiem wedle dobrych komunistycznych
    wzorców jak uzna że warto to mu wolno. :-)

    Każdy adwokat to podważy w sądzie.

    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2010-11-14 23:17:49
    Od: "Jotte" <t...@s...wypad.wp.pl>

    > Nie wypisuj głupot
    Wyjdź z piaskownicy i sprawdź kalendarz. Lata 70-80-te dawno mineły.

    > bo potem w realu spotyka się takich "wyedukowanych" na Internecie i nie da
    > się inaczej, jak siłą gościa wyprowadzić z błędu.
    Wyprowadzanie siłą to jedyne co mendy potrafią. Szczególnie takie stare
    mendy, co to jeszcze umysły dawno im wyprano.

    > Weź pod uwagę, że czasem czytają Twoje wypowiedzi osoby nie mająe
    > zielonego pojęcia o prawie i przyjmujące Internet za jedyną wyrocznię.
    Weź pod uwagę, ze dzisiaj już inne czasy niż te, które pamiętasz.
    Coraz mniej ludzi boi się glin, coraz mniej ich szanuje i coraz więcej zna
    swoje prawa.

    > To już ich brocha, by facet nie uciekł.
    Znów te wydumane brednie o uciekaniu...

    > Nie powinni z nim nigdzie chodzić teoretycznie.
    Ale poszli (właściwie to jeden).

    > Jak sobie w praktyce to "nie wpuszcza" wyobrażasz? Jakiś magicznych sił
    > uzyje?
    A po co? Glina to bandzior, że się po prostu na cudzy teren wpieprza?
    On ma stać przed furtką czy drzwiami i tyle.

    > Mają parwo na podstawie kodeksu postępowania karnego, bowiem w tym wypadku
    > wystarczy uzasadnione przypuszczenie. Zakładam, że wyczuli ową woń
    > alkoholu a nie na wszelki wypadek za nim biegają.
    Zakładaj sobie co chcesz.
    Ja już kiedyś opisywałem na grupie, jak spławiłem gliny, co mnie po śniegu
    nie mogły dogonić. Im się też wydawało, że maja prawo. Poszły psy jak zmyte.
    A i swego czasu jak parapetówę robiłem i jakaś gnida sąsiad wezwał mendy, że
    nie wiadomo czy nie awantura domowa i rękoczyny, to gliny stały grzecznie
    przed progiem, nie próbowali żadnych wejść, a potem im zamknąłem przed
    nosami. Było nas ze 20 osób. Więc nie chojrakuj i nie zmyślaj opowieści
    dziwnej treści.

    --
    Jotte