    From: "ciekafski" <p...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: co znaczy "aktualnie obowiązująca" w umowie?
    Date: 6 Jun 2006 09:53:50 -0700

    Witam,

    w umowie kredytu hipotecznego mam zawarty zapis:
    "... za zmianę warunków umowy Bank pobiera opłaty i prowizje na
    zasadach i w wysokości określonej w aktualnie obowiązującej Taryfie
    opłat i prowizji pobieranych przez Bank dla klientów segmentu Osób
    Fizycznych."
    Umowę zawarłem w czerwcu 2004, i zapis "aktualnie obowiązującej"
    rozumiem jako: obowiązującej w dniu podpisania umowy. Bank jest
    innego zdania - zapis ten interpretuje jako obowiązującej aktualnie
    (czerwiec 2006).
    Ponieważ od czasu podpisania umowy bank zmienił taryfę, przy jego
    interpretacji muszę zapłacić prowizję, której nie płaciłbym przy
    obowiązywaniu starej taryfy.

    Kto ma rację?

    Pozdrawiam,
    Piotr