  • 31. Data: 2012-06-22 16:32:14
    Temat: Re: ciekawostka - stosowanie się do przepisów drogowych
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Takie, że sygnalizujemy manewr skrętu na skrzyżowaniu, więc jak jadę w
    > prawo, to w prawo, jak jadę na wprost to bez, a jak w lewo, to lewy
    > kierunkowskaz.

    a jak rondo ma 5 zjazdów?

    twoja prywatna interpretacja PORD jest kompletnie chybiona.

    na rądzie sygnalizuje sie tylko zmiany pasów oraz zamiar zjazdu najbliższym
    zjazdem.

  • 32. Data: 2012-06-22 16:36:22
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > O ile jedziesz na wprost. Jeżeli w prawo to z prawym, jeżeli w lewo
    > to z lewym. To nie Niemcy...

    > Nie, bo nagle na skrzyżowaniu używasz prawego kierunkowskazu, choć
    > jedziesz na wprost lub w lewo. Tylko przy jeździe w prawo ma być
    > prawy.

    znaczy jak będziesz chciał wjechac na wysepkę do dasz lewy a jak w koło do
    dasz przedni.

    nie jadę na wprost bo rondo nie ma kierunku na wprost,

    rondo moze mieć np 5 zjazdów i wtedy musiałbyś mieć specjalne kierunkowskazy
    z wyświetlaczami cyfrowymi.

  • 33. Data: 2012-06-22 16:37:24
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Nie mędrkuj, na każdym skrzyżowaniu stosuje się oddzielne
    > sygnalizowanie. Gdyby rondo było ,,kompleksem skrzyżowań'' wszystko
    > byłoby w porządku. Jednak rondo jest po prostu skrzyżowaniem. Słowa
    > więcej o nim nie napisano w PoRD. Więc stosuje się zasady jak do
    > skrzyżowania. JEDNEGO.

    RONDO NIE JEST ZWYTKŁYM SKRZYŻOWANIEM, JEST SKRZYŻOWANIEM Z ruchem okrężnym

  • 34. Data: 2012-06-22 17:37:53
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 22.06.2012 16:37, Marek Dyjor pisze:
    > RONDO NIE JEST ZWYTKŁYM SKRZYŻOWANIEM, JEST SKRZYŻOWANIEM Z ruchem okrężnym

    No więc PoRD mówi: ,,Skrzyżowanie o ruchu okrężnym [potocznie: rondo] to
    skrzyżowanie, na którym ruch odbywa się wokoło wyspy''. I na tym kończy
    się prawo. Więc należy stosować wszystkie przepisy odnośnie skrzyżowań.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 35. Data: 2012-06-22 18:01:02
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > No więc PoRD mówi: ,,Skrzyżowanie o ruchu okrężnym [potocznie: rondo] to
    > skrzyżowanie, na którym ruch odbywa się wokoło wyspy''. I na tym kończy
    > się prawo.

    a w ktorym miejscu jest taki zapis? to tak gwoli formalnosci.
    nigdzie tez nie jest napisane w ktora strone po tej wyspie sie jezdzi,
    wiec zaraz wsadzisz teorie, ze pod prad tez mozna.

    Więc należy stosować wszystkie przepisy odnośnie skrzyżowań.

    http://www.gazetalubuska.pl/apps/pbcs.dll/article?AI
    D=/20090119/ZAKIEROWNICA/367905407

    tam cie odsylaja we wlasciwe miejsce, do sadzenia ziemniakow.

  • 36. Data: 2012-06-22 18:27:22
    Od: "Andy Niwinski" <a...@i...pl>

    "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> schrieb im Newsbeitrag
    ..
    > Użytkownik Henry(k) moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl ...

    > na pewno nie dla tych za tobą...

    Byłeś kiedyś w Danii?

  • 37. Data: 2012-06-22 18:28:23
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 22.06.2012 16:30, Marek Dyjor pisze:
    > jesteś idiotą, mówił ci to ktoś?

    Chciałem odpowiedzieć na twoje poprzednie listy, ale w związku z
    powyższym, przegrałeś i dalszej rozmowy nie będzie.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 38. Data: 2012-06-22 18:28:42
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2012-06-22 15:34:47 +0200, Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> said:

> [...]

    Cieszę się, że początek się układa. :-)

    > O ile jedziesz na wprost

    Nie. W czasie jazdy. Jazdy po drodze, która się wije, nie sygnalizujemy niczym.

    > . Jeżeli w prawo to z prawym, jeżeli w lewo to z
    > lewym. To nie Niemcy...

    Na rondzie (soro) nie się w prawo, bo rondo tylko w lewo idzie.
    (pomijam przykład osoby parokrotnie wskazywanej przez Gotfryda ;-))

    > Nie, bo nagle na skrzyżowaniu używasz prawego kierunkowskazu

    Nie nagle, a spokojnie przed wykonaniem manewru.
    Zgodnie z pord sygnalizuję zjazd.

    > , choć
    > jedziesz na wprost lub w lewo.

    Nie, zjeżdżając z ronda skęram w prawo.

    > Tylko przy jeździe w prawo ma być prawy.

    Nie. Tylko przy ZJEŻDZIE z ronda ma być prawy (pomijam zmiany pasów na
    rondzie).
    Podczas jazdy - nie sygnalizujemy, gdyż
    - byłoby to bez sensu
    - byłoby to mylące
    - było by to głupie.

    Dlaczego? Bo nie sygnalizujemy niezmieniania pasa ani kierunku jazdy.

    --
    Bydlę

  • 39. Data: 2012-06-22 18:52:18
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 22.06.2012 18:01, witek pisze:

    > a w ktorym miejscu jest taki zapis? to tak gwoli formalnosci.

    No masz rację, w PoRD wygląda, że SŁOWA o rondach nie ma, poza tematem
    wyprzedzania. Czyli jeszcze lepiej, wg PoRD w ogóle rondo jest jak każde
    inne skrzyżowanie. To co cytowałem pochodzi z Rozporządzenia o znakach i
    sygnałach drogowych.

    8.Znak A-8 "skrzyżowanie o ruchu okrężnym" ostrzega o skrzyżowaniu, na
    którym ruch odbywa się dookoła wyspy lub placu w kierunku wskazanym na
    znaku.

    czyli jeszcze lepiej.... PoRD nic nie mówi, a Rozporządzenie tylko
    wspomina...

    > nigdzie tez nie jest napisane w ktora strone po tej wyspie sie jezdzi,
    > wiec zaraz wsadzisz teorie, ze pod prad tez mozna.

    Nie, bo jest znak nakazu

    § 36. 1.Znak C-12 "ruch okrężny" oznacza, że na skrzyżowaniu ruch odbywa
    się dookoła wyspy lub placu w kierunku wskazanym na znaku.
    2.Znak C-12 występujący łącznie ze znakiem A-7 oznacza pierwszeństwo
    kierującego znajdującego się na skrzyżowaniu przed kierującym
    wjeżdżającym (wchodzącym) na to skrzyżowanie.

    > http://www.gazetalubuska.pl/apps/pbcs.dll/article?AI
    D=/20090119/ZAKIEROWNICA/367905407
    > tam cie odsylaja we wlasciwe miejsce, do sadzenia ziemniakow.

    Ale ja ci napisałem, że mnie nie interesuje czyja prawda jest
    głośniejsza. Są dwa obozy i ten artykuł to pokazuje. Sprawa wymaga
    regulacji.

    Ja jestem w stanie poprzeć teorie z tego artykułu czy teorie Dworaka,
    ale to są tylko TEORIE nie poparte prawem. Ładne, idealne do wdrożenia,
    ale niestety niepoparte zapisem w prawie, więc niestety kraj jest
    podzielony na obozy.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 40. Data: 2012-06-22 19:18:20
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 22.06.2012 18:28, Bydlę pisze:
    > Nie, zjeżdżając z ronda skęram w prawo.

    To jedna z interpretacji. Jak pisałem, nie chcę się wdawać w dyskusje,
    która z nich jest lepsza. Fakt faktem, są konflikty, bo istnieje grupa
    kierowców, specjalistów, a nawet biegłych sądowych podzielająca
    interpretację jaką Ty prezentujesz, a także istnieje druga grupa
    wyznająca zasady bliższe tym, które starałem się ja tu zaprezentować.

    Nie chcę dyskutować o tym, które lepsze, mojsze, logiczniejsze.

    Bezsprzeczny jest fakt, że istnieje podział i istnieje silna (wg mnie)
    konieczność uregulowania spraw rond, aby ten podział zlikwidować.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek