  • 21. Data: 2012-06-22 14:42:31
    Temat: Re: ciekawostka - stosowanie się do przepisów drogowych
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Henry(k) moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl ...

    > to jazda 80 poza miastem i 50 w mieście
    > jest całkiem komfortowa i przyjemna.

    na pewno nie dla tych za tobą...

  • 22. Data: 2012-06-22 15:33:35
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 22.06.2012 14:42, Budzik pisze:
    > ale jakie to ma znaczenie w kontekscie uzywania kierunkowskazów?

    Takie, że sygnalizujemy manewr skrętu na skrzyżowaniu, więc jak jadę w
    prawo, to w prawo, jak jadę na wprost to bez, a jak w lewo, to lewy
    kierunkowskaz.

    > Ze *OPROCZ* kierunkowskazu zjazdowego

    A na jakiej podstawie zjazdowy? Nie ma ,,zjazdu''. To jedno
    skrzyżowanie. Wykonujesz na nim manewr skrętu lub jazdy na wprost.

    > należy włączyć również lewy, jeżeli
    > się skreca?

    I co więcej, zajęć lewy pas jeśli się jedzie w lewo, a sporo kierowców
    objeżdża rondo prawym pasem dokonując lewoskrętu.

    Oczywiście wersja Dworaka byłaby o wiele logiczniejsza, ale nie moja
    wina, że przepisy są jakie są.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 23. Data: 2012-06-22 15:34:47
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 22.06.2012 14:26, Bydlę pisze:

    > Prawidłowo.

    > Prawidłowo.

    O ile jedziesz na wprost. Jeżeli w prawo to z prawym, jeżeli w lewo to z
    lewym. To nie Niemcy...

    > ?
    > Jak wyjazdy - jeśli korzystasz, to sygnalizujesz zamiar.
    > I wszystko zgodne z pord.

    Nie, bo nagle na skrzyżowaniu używasz prawego kierunkowskazu, choć
    jedziesz na wprost lub w lewo. Tylko przy jeździe w prawo ma być prawy.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 24. Data: 2012-06-22 15:38:20
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Przemysław Adam Śmiejek wrote:

> [...]
    > objeżdża rondo prawym pasem dokonując lewoskrętu.
    >
    > Oczywiście wersja Dworaka byłaby o wiele logiczniejsza, ale nie moja

    wez wywiez jakas flage na swoim samochodzie, ze nie umiesz jezdzic po
    rondzie, zeby inni uwazali.

  • 25. Data: 2012-06-22 15:39:55
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Nie, bo nagle na skrzyżowaniu używasz prawego kierunkowskazu, choć
    > jedziesz na wprost lub w lewo. Tylko przy jeździe w prawo ma być prawy.

    jak bedziesz wyjezdzal spod domu, a docelowe miejsce bedzie po twojej
    lewej stronie, to pomietaj, zeby na wszystkich skrzyzowaniach wrzucac
    lewy, wszak przeciez dojechac chcesz w lewo.

  • 26. Data: 2012-06-22 15:55:03
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 22.06.2012 15:38, witek pisze:
    > wez wywiez jakas flage na swoim samochodzie, ze nie umiesz jezdzic po
    > rondzie, zeby inni uwazali.

    Ja umiem. I zgodnie z polskimi przepisami i zgodnie z wersją Dworaka.
    Ból w tym, że w zależności od regionów jedna z wersji przeważa i
    konflikty są na porządku dziennym. I to nawet wśród wyroków sądowych, o
    ile mi wiadomo, są różne interpretacje stosowane.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 27. Data: 2012-06-22 15:56:20
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 22.06.2012 15:39, witek pisze:

    > jak bedziesz wyjezdzal spod domu, a docelowe miejsce bedzie po twojej
    > lewej stronie, to pomietaj, zeby na wszystkich skrzyzowaniach wrzucac
    > lewy, wszak przeciez dojechac chcesz w lewo.

    Nie mędrkuj, na każdym skrzyżowaniu stosuje się oddzielne
    sygnalizowanie. Gdyby rondo było ,,kompleksem skrzyżowań'' wszystko
    byłoby w porządku. Jednak rondo jest po prostu skrzyżowaniem. Słowa
    więcej o nim nie napisano w PoRD. Więc stosuje się zasady jak do
    skrzyżowania. JEDNEGO.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 28. Data: 2012-06-22 16:01:06
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

> [...]
    > konflikty są na porządku dziennym. I to nawet wśród wyroków sądowych, o
    > ile mi wiadomo, są różne interpretacje stosowane.

    A, i zanim zaczniesz mnie przekonywać, że Twoja Interpretacja Jest
    Najtwojsza, to powiem ci, wali mnie to centralnie i po bokach. Dyskusji
    o rondzie się naczytałem swojego czasu z 4 tomy Po 1000 kartek. Fakt
    jest faktem, przepisy temat traktują po macoszemu i istnieją różne
    sposoby jazdy i skutkują one konfliktami na drodze.

    Osobiście zalecam jazdę wg Dworaka (choć zmodyfikowaną o to, że jak
    najbardziej używam kierunkowskazów przed rondem, zwłaszcza prawego), ale
    z pełną ostrożnością i świadomością, że nie jest to technika dająca się
    w 100% obronić w świetle PoRD i część osób jeździ zgodnie z przepisami i
    trzeba uważać, żeby nie wejść z nimi w konflikt jeżdżąc ,,na Dworaka''.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 29. Data: 2012-06-22 16:29:46
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > są to teorie rozpowszechniane przez pana Dworaka z MORD w ramach
    > programu Jedź Bezpiecznie. Teorie pomimo, że słuszne, to sprzeczne z

    to jsak wg ciebei należy jeździć po rondach?

  • 30. Data: 2012-06-22 16:30:33
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Ano. Rondo wg PoRD to JEDNO skrzyżowanie. Dokonując więc na nim
    > skrętu, należy to sygnalizować zawczasu i wyraźnie przed
    > skrzyżowaniem i zajmować odpowiedni pas. A więc do skrętu w lewo
    > należy zająć lewy pas i przed wjazdem na skrzyżowanie sygnalizować
    > lewoskręt. Tak zresztą są organizowane ronda na Śląsku (patrz np.
    > rondo koło Spodka w Katowicach) gdzie władza Dworaka nie sięga.

    jesteś idiotą, mówił ci to ktoś?