    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Wed, 4 Jul 2012 10:58:32 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: ciekawostka - stosowanie się do przepisów drogowych
    <js9fb5$51m$1@inews.gazeta.pl> <Pine.WNT.4.64.1206252243280.2988@quad>
    <jsbhrq$l6$1@inews.gazeta.pl> <Pine.WNT.4.64.1206262337540.3232@quad>
    <jsf3l9$1rb$3@inews.gazeta.pl> <Pine.WNT.4.64.1206280039290.2840@quad>
    <jsh1e1$ouu$1@inews.gazeta.pl> <jsh2pp$7mo$1@inews.gazeta.pl>
    <jsh40e$ngb$1@inews.gazeta.pl> <Pine.WNT.4.64.1206281417140.908@quad>
    <4fec5f06$0$1306$65785112@news.neostrada.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1206281712470.272@quad> <jsibcb$27t$1@inews.gazeta.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1206282135070.2508@quad> <jsih9e$d53$1@inews.gazeta.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1206290752550.300@quad> <jsjvq3$59v$1@inews.gazeta.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1206292357190.3124@quad> <jsmqhp$4bt$1@inews.gazeta.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1207012052250.2472@quad> <jss30l$jpj$1@inews.gazeta.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1207021754070.2856@quad> <jssk4g$ife$1@inews.gazeta.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1207022236170.2544@quad> <jsvesk$k6j$1@inews.gazeta.pl>

    On Tue, 3 Jul 2012, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Kwestia określenia stopnia niemożliwości. Fizycznie nie ma, ale prawnie
    > jest.

    Policz negacje.

    Fizycznie JEST możliwość pojechania zgodnie z KW.
    Fizycznie jest również możliwość pojechania niezgodnie z KW.
    (dlatego wszelkie przykłady, stawiające za wzór przeszkody w wykonaniu
    czynności, są nie na miejscu: kierujący nie ma przeszkód w wykonaniu
    swojego zamiaru)

    > ???? Do czego?

    KC.
    Kodeksu cywilnego.
    O składaniu oświadczeń woli było, o "zwyczajach", o umowie, o negocjacjach.
    Część to są tzw. "przepisy ogólne", które obowiazują zawsze o ile nie
    zostały wprost uchylone.

    > Jak ja lubię, jak tak mataczysz zamiast powiedzieć coś wprost. I znów
    > się mam domyślać?

    To jest zapis potrzeby na kiedyś, nie na teraz, i nie dla Ciebie,
    a dla siebie odnotowałem (i dyskutantów "jakby kwestia wróciła").
    Nic się nie musisz domyślać, ja się tylko przyznaję że cały wątek
    się przetoczył i ten sam przepis nie został (AFAIR) wyciągnięty ;>
    Temat o którym myślę nie ma nic wspólnego z ruchem drogowym, wiąże się
    z bankami, i przyznaję iż rozważenie przepisu o "osobie trzeciej"
    przeoczyłem.
    Co ciekawsze, nie ja jeden, bo byłby wwcalcowany w podłoże z nosem
    wetkniętym w stronę z tym przepisem ;) (ze względu na prezentowany
    pogląd)

    Dla porządku - patrz wyżej.
    To że w ogóle wdałem się w rozpatrywanie przypadku, kiedy realizacja
    czynności napotyka na przeszkody było błędem.
    W przypadku decyzji o ruszeniu (lub nieruszeniu) nie ma przeszkód
    fizycznych w realizacji.

    pzdr, Gotfryd