  • 661. Data: 2022-01-27 01:34:59
    Temat: Re: bezprececensowy zamach na wolność
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-01-26, Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl> wrote:

    > właśnie przyznałeś, że noszenie czerwonych skarpet nie działa, ale
    > będziesz je nosił, by nie puszczać wszystkiego na żywioł (tak
    > podkoloryzowałem trochę, byś może łatwiej wyłapał absurd tego co piszesz)

    E-e. Napisałem, że nie ma danych. Oznacza to, ze w sposób kategoryczny
    nie można czegoś twierdzić. Ale też można spekulować na podstawie np.
    podobieństw. I tu wydaje się, że jednak jakiejś ochrony przed cięzkim
    przebiegiem omikrona po obecnych szczepionka spodziewać się można. Czy
    też może jesteś zwollenikiem tezy, że ponieważ pali się tym razem
    stodoła, a wczesniej paliła się obora to lepiej nie próbowac gasić tej
    stodoły wodą, a poczekać na badania czy woda gasi stodoły i mieć tu
    jakąś pewność?

    --
    Marcin

  • 662. Data: 2022-01-27 01:58:10
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-01-26, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > No tak. A co pisał kwiatek że jest? Pamiętam, że każde źródło, które nie
    > było zrecenzowaną publikacją i na które powoływali się nieszczepy było
    > odrzucane jako antynaukowy śmieć (i na ogół słusznie). No a teraz
    > kwaiatek rzuca artami pod którymi nie ma nazwiska i są nie na temat i
    > jest dobrze?

    To jeszcze zalezy od tego kto się wypowiada, ile czasu upłyneło (czy
    można było zrobić rzetelne badania) i na jakim poziomie wiedzy ogólnej
    są to argumenty. Weź np. ten przykład, który podałem Tomaszowi. Czy
    będąc autorytetem w dziedzinie pożarnictwa muszę podpierać się badaniami
    aby próbować dość trafnie przewidzieć, że w gaszeniu stodoły* woda może
    też pomóc? Tu się nie będzie nikt posiłkował publikacjami bo to są dość
    podstawowe zalezności. Wiadomo, upraszczam, ale do tego się wiele rzeczy
    sprowadza.

    *) takiej nowej, ładnej, ameryańskiej, ale wciąż z sianem w środku.

    > A mało to ludzi, którzy szczepili się pół roku temu i jeszcze trzeciej
    > dawki nie wzięli?

    Nie rozumiem.

    > Bez znaczenia - jest po prostu nieskuteczna w zakresie infekcji i tyle -

    Ale w sumie już chyba ustalilismy, że przed infekcją nie chroni, ale
    ciągle zalezy nam aby chroniła przed cięzki przebiegiem tej infekcji.

> [...]
    > ciężkiemu przebiegowi i tu jest społecznie użyteczna. W mojej opinii
    > powinna być po prostu na liście obowiązkowych i tyle. A nie jakieś
    > nieprawne prześladowanie nieszczepów. Przy okazji - był fajny art na
    > gazecie.pl. Z wykresów wunikało, że "służbę zdrowia" zalewają "emeryci"
    > 60+. Ci poniżej nie mają znaczenia dla obciążenia szpitali (nieważne
    > zaszczepieni cyz nie) bo jest ich po prostu garstka w porównaniu z
    > resztą. A ci emeryci mnie załapali kowida raczej w siłowniach, kinach i
    > teatrach. No śmiało - niech policja kontroluje certy przed kościołami

    Jużgdzieindziej pytałem, ale jakie są to liczby?

    > W pogonieniu piorów w pisdu:P Przecież w całej szopce chodzi o to jak
    > pozbawić ludzi podstawowych praw po uważaniu ot tak. A jak już raz

    Tak jak nie lubię pis to raczej tu o to nie chodzi. Po prostu taka
    polityczna ich kultura. I rezolutne niestety dość szacowanie co ich przy
    korycie utrzymać może.

    --
    Marcin

  • 663. Data: 2022-01-27 06:40:14
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > sprowadza.
    >
    > *) takiej nowej, ładnej, ameryańskiej, ale wciąż z sianem w środku.

    Ale jest dokładnie na odwrót. Poprzednia obora się nie zapaliła, więc
    kwiatek twierdzi, że nie ma dowodów że obecna stodaoła się pali - przez
    analogię do starej obory która sięnie paliła. Mimo że widać, że dym
    napierdala jak dziki. Co więcej twierdzi, że istnieje zgodność wśród
    biegłych pożarnictwa i strażaków, że stodoła się nie pali mimo widoczego
    ognia i dymu i rzyca artykułami o tym jak nie spaliła się obora dwa lata
    temu w sąsiednim powiecie.

    > Nie rozumiem.

    Że nie ma żadnego problemu zbadać jak działa po dwóch sprzed pół roku,
    bo jest mnóstwo obiektów do badań. To jest nowy wariant wirusa a nie
    szczepionki;) BTW- za chwilę pfizer wypuści nową wersję i będzie
    śmiesznie - bo z jednej strony stara jest wystarczająca i ponoć są na to
    badania, a z drugiej pfizer przecież będzie twierdził, że trzeba nową.
    Coś czuję, że znów szury będą mieć rację;)

    > Jużgdzieindziej pytałem, ale jakie są to liczby?

    Jak chcesz to potem poszukam. Ale tak mi na oko wychodziło, że poniżej
    60 lat to ledwo 10% klientów szpitali.

    > Tak jak nie lubię pis to raczej tu o to nie chodzi.

    Tu nie chodzi o pis. To jest ogólnoświatowa tendencja. I nie ważne czy o
    to chodzi czy nie, to już do normalności nie wrócimy.

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 664. Data: 2022-01-27 07:00:00
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Skąd to wiadomo? Rozkładają i ci i ci. Owszem, seniorów pewnie więcej,
    > ale tych nieseniorów nieszczepów tak samo jak szczepów?

    Dla obciążenia infrastruktury mają znaczenie w zasadzie tylko nieszczepy
    60+. A oni się po siłowniach kinach i nocnych klubach raczej nie rozbijają.

    > Zapewne chcemy jakoś to wszystko wypośrodkować.... Szczepienia chronią
    > jednak tę infrastrukturę.

    No właśnie szczepienia 60- od czasu kieydy przestały chronić przed
    zakażeniami i transmisją już niespecjalnie.

    > No co ja na to poradzę? :)

    Na dzień dobry należy po prostu takich pomysłów nie popierać i być
    przeciw. Zwłaszcza że nie mają już uzasadnienia epidemioligicznego, a
    nawet jakby miały to jest zgodne z prawem rozwiązanie na stole.

    > No właśnie nie wiem dlaczego uważasz, że młodszych przed cięzkim
    > przebiegiem nie chroni. Jest ich faktycznie tak niewielu?

    Chroni. I tak - jest ich statystycznie nie wiele. Jak ma pierdolnąć to i
    tak pierdolnie. Jak masz ochronić infrastrukturę to nie działaniami tak
    gdzie możesz ugrać pojedyncze procenty. Politycznie wygląda to tak, że
    pis powinien zaszczepić przymusowo akurat swój elektorat, ale się boi bo
    im słupki spadną. Więc udają że coś robią ale tak, żeby dostało się nie
    pisiemu suwerenowi a reszcie. I wtedy suweren będzie zadowolony - ich
    nie ruszą bo wpierdol dostanie "somsiad" co "ciekawe skąd "ma
    pienionszki" na szlajanie się po knajpach i siłowniach" a to zawsze
    cieszy jak się skurwysynowi somsiadowi dostanie. Przy okazji wprowadzą
    społecznie akceptowaną furtkę na pozaprawne prześladowania obywateli po
    uważaniu a i myślącą część społeczeństwa podzielą na "naukowców" i
    "szurów" co właśnie obserwujesz. Możnaby pomyśleć, że naczelnik gra w
    szachy 5D ale to po protu naród głupi...

    Przy okazji bo widzę, że i tak już szurem zostałem (akurat nie w
    dyskusji z tobą) to już śmiało mogę na pełnym szurstwie wspomnieć o
    adolfie. Żydów w gettach zamykali bo tyfus.

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 665. Data: 2022-01-27 07:54:38
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

> [...]
    > stodoła, a wczesniej paliła się obora to lepiej nie próbowac gasić tej
    > stodoły wodą, a poczekać na badania czy woda gasi stodoły i mieć tu

    Ja to rozumiem i tak zgadzam się, że można miec takie przypuszczenia, na
    razie - przynajmniej oficjalne dane na to wskazują, ale znowu sięgam do
    źródła dyskusji: nie uzasadnia to wprowadzania segregacji, bo żeby
    jakiekolwiek uzasadnienie takowego było, to w znacznym stopniu musiałaby
    ta szczepionka redukować transmisję.

    --
    http://zrzeda.pl

  • 666. Data: 2022-01-27 07:58:49
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 26.01.2022 o 22:48, Kviat napisał:
    > Wątpię, że tylko w niemieckim.
    > Polscy naukowcy też twierdzą, że szczepionki są skuteczne i to też cię
    > pewnie zaskakuje, dlaczego uparcie tak twierdzą, skoro wszystkie znaki
    > na niebie i ziemi pokazują ci, że nie działają. Może znają niemiecki?

    Jedni twierdzą, że jest skuteczna, ale nie podają źródeł, inni jak prof
    Pieniążek, prof Pollok czy prof Zieliński mają inne zdanie.

    --
    http://zrzeda.pl

  • 667. Data: 2022-01-27 09:57:03
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 27.01.2022 o 06:40, Shrek pisze:

    > Ale jest dokładnie na odwrót. Poprzednia obora się nie zapaliła, więc
    > kwiatek twierdzi, że nie ma dowodów że obecna stodaoła się pali

    Nie, kwiatek przekazuje ci informację od naukowców, że to nie znaczy, że
    woda przestała działać.
    To znaczy, że do gaszenia potrzeba więcej wody.

    > - przez
    > analogię do starej obory która sięnie paliła. Mimo że widać, że dym
    > napierdala jak dziki.

    Dlatego strażacy jak widzą dym, to gaszą dalej, a nie rozkładają ręce i
    płaczą, że woda przestała działać.

> [...]
    > biegłych pożarnictwa i strażaków, że stodoła się nie pali mimo widoczego
    > ognia i dymu i rzyca artykułami o tym jak nie spaliła się obora dwa lata

    Istnieje zgodność wśród biegłych pożarnictwa, że woda nadal działa, mimo
    że widzą, że stodoła dalej dymi. Zastanawiają się, czy nie będzie
    przypadkiem konieczne dodać, albo zmienić środek pianotwórczy.

> [...]
    > badania, a z drugiej pfizer przecież będzie twierdził, że trzeba nową.
    > Coś czuję, że znów szury będą mieć rację;)

    Coś czuję, że szury nadal nie rozumieją jak działa nauka :)

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 668. Data: 2022-01-27 10:57:58
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 26 Jan 2022 17:47:32 +0100, Shrek napisał(a):

    > Możesz spokojnie założyć, że skoro jest 25% wśród trafiających ddo
    > szpitali i 25% wsród trafiających do worka to również około 25% będzie
    > pod respiratorami. Albo możesz schować głowę w piasek i powiedzieć, że
    > nie wiadomo. bo może zaszczepionych nie podłączają.

    Amerykańskie dane pokazują, że pod respiratorem są prawie sami
    nieszczepieni:
    https://covid.cdc.gov/covid-data-tracker/#covidnet-h
    ospitalizations-vaccination

    Powyższy link już dawałem z 5 razy.

    Pewnie nie klikasz, to wkleję:
    In December, compared to fully vaccinated persons with additional or
    booster doses in each age group shown below, the monthly rates of
    COVID-19-associated hospitalizations were:

    44x Higher
    in Unvaccinated Adults
    Ages 50-64 years

    49x Higher
    in Unvaccinated Adults
    Ages 65 Years and Older

    > Więc albo dziennikarz kłamie albo wojewoda. Albo wojewoda liczy osoby
    > hospitalizowane od początku pandemii.

    Zaczynasz kombinować jak Staś Pytalski. Jeśli dane niezgodne z własną tezą,
    to sfałszowane, testowane nie na tych co trzeba, przeliczone całą populację
    zamiast tylko dorosłych itp. Zawsze coś się znajdzie.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Nikołaj Gogol

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 669. Data: 2022-01-27 14:09:49
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 26 Jan 2022 18:53:29 +0100, Shrek napisał(a):

    > No to podziel i zobaczysz:)

    Wpadłem na lepszy pomysł. Podzieliłem zgony w krajach UE do końca 2020,
    kiedy jeszcze nikt nie był zaszczepiony, przez populację. Zgodnie z teorią,
    że szczepienia są do luftu, jakość opieki zdrowotnej - wynikająca z
    bogactwa - powinna grać główną rolę. No i podział na demoludy i starą UE
    jakoś znika. Najlepiej radzi sobie Finlandia, ale trzecim miejscu Estonia.
    Na końcu stawki Belgia, Włochy i Hiszpania, przedzielone Słowenią. Polska
    przed Francją a nawet Luksemburgiem.

    zgony do
    28.12.20 populacja zgony/mln
    Finlandia 605 5 487 308 110.3
    Cypr 132 848 319 155.6
    Estonia 244 1 315 944 185.4
    Dania 1 425 5 707 251 249.7
    Łotwa 668 1 968 957 339.3
    Niemcy 34 272 82 162 000 417.1
    Słowacja 2 317 5 426 252 427.0
    Irlandia 2 174 4 723 605 460.2
    Grecja 4 997 10 783 748 463.4
    Malta 226 434 403 520.3
    Litwa 1 947 2 888 558 674.0
    Holandia 11 537 16 979 120 679.5
    Portugalia 7 045 10 341 330 681.2
    Austria 6 482 8 700 471 745.0
    Polska 29 201 37 967 209 769.1
    Rumunia 15 919 19 759 968 805.6
    Luksemburg 501 576 249 869.4
    Chorwacja 4 016 4 190 669 958.3
    Francja 64 543 66 661 621 968.2
    Węgry 9 884 9 830 485 1005.4
    Szwecja 9 939 9 851 017 1008.9
    Bułgaria 7 644 7 153 784 1068.5
    Czechy 12 320 10 553 843 1167.3
    Hiszpania 54 697 46 438 422 1177.8
    Włochy 74 985 60 665 551 1236.0
    Słowenia 3 060 2 064 188 1482.4
    Belgia 19 933 11 289 853 1765.6

    dane o PKB:
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Lista_pa%C5%84stw_%C5%
    9Bwiata_wed%C5%82ug_PKB_nominalnego_per_capita
    Dane Międzynarodowego Funduszu Walutowego dla 2018.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "Demokracja kończy się wtedy, kiedy rząd zauważy, że może przekupić ludzi
    za ich własne pieniądze"
    Alexis de Tocqueville

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 670. Data: 2022-01-27 14:53:31
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 27 Jan 2022 14:09:49 +0100, Olin wrote:

> [...]
    > Na końcu stawki Belgia, Włochy i Hiszpania, przedzielone Słowenią. Polska

    No coz, widac sa jeszcze inne czynniki.

    > Dania 1 425 5 707 251 249.7
    > Niemcy 34 272 82 162 000 417.1
    > Holandia 11 537 16 979 120 679.5
    > Belgia 19 933 11 289 853 1765.6

    A to sasiednie panstwa.

    Ba - Belgowie ponoc narzekali na Holendrow, ze gdy u nich ostry reżim,
    to w Niderlandach rozprężenie, i zarazę im hodują.

    No coż, moze i slusznie narzekali, ale czy to aby Holendrow wina?

    > Finlandia 605 5 487 308 110.3
    > Szwecja 9 939 9 851 017 1008.9

    Do kompletu by sie tu Norwegia przydala.
    436 5400000 81

    Tylko jeszcze widze kolejna sprawe - grudzien to tak szczyt epidemii.
    Drobne przesuniecie maksimum i mamy spore roznice ... ale nie takie
    jak 1008 do 81

    A wez jeszcze nas w koncowce 2020 - smiertelnosc dwa razy wyzsza niz
    zwykle. Normalnie mamy ~1000 osob dziennie, a wtedy bylo ~2000 tys.
    A Covid przyznawal sie tylko do ~500

    Niewykryty Covid? Czy zapasc sluzby zdrowia?

    Gdzies byl jeszcze inny przyklad - ilosc nowotworow w 2020 spadla u
    nas o polowe.
    I co - wierzymy, ze naprawde spadla, czy ta druga polowa rozwija sie
    niewykryta, i za rok-dwa zacznie zabijac ...

    > Portugalia 7 045 10 341 330 681.2
    > Hiszpania 54 697 46 438 422 1177.8

    Portugalia sie od poczatku jakos lepiej trzymala, ale tez ich sieklo.

    Tak czy inaczej - roznice wielkie.
    Korelacje zrobic roku 2020 i 2021 ?

    J.