  • Data: 2007-12-06 00:05:00
    Temat: becikowe, cwiczenia praktyczne ;)
    Od: "tg" <t...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    wg wszystkich kryteriow moj syn kwalifikuje nas do otrzymania becikowego,
    jednak jest jedno ale

    porod nastapil (po krotkim pobycie i pracy) w Irlandii, w zwiazku z tym
    przysluguje nam irlandzka dotacja
    na dziecko - child benefit

    jako ze przed swietami odwiedzalismy rodzine w Polsce zalatwiany byl polski
    akt urodzenia
    (tu niespodzianka, koszty w sumie okolo 250 pln - tlumacz+decyzja o
    poprawienia liteki na polska)
    w zwiazku z tym postanowilem sie wybrac po becikowe i tu niespodziewajka -
    dostalem do
    podpisania papior w ktorym mam oswiadczyc ze "nie ubiegam sie o swiadczenia
    rodzinne za granica"
    de facto sie nie ubiegam, bo sa juz przyznane i wyplacane wiec sie
    zastanawiam czy nie podpisac ;)

    ok pytanie wlasciwe - czy panie z okienka moga zadac czegos takiego? nie
    znalazlem zadnej wzmianki
    o takiej sytuacji, a we wszystkich wzorach wniosku o becikowe takowy punkt
    nie wystepuje...

    wkurza mnie ze po placeniu podatkow przez blisko 8 lat jako mlody rodzic mam
    nie poczuc
    troski naszego panstwa ktore zasili mnie de facto kwota zlotych 750 (ze o
    paszporcie dla malego
    nie wspomne) tylko dlatego ze w innym kraju sa na tyle mili ze uwazaja ze
    jak ktos do nich
    przyjedzie i urodzi to moga go dofinansowac ;)

    tak wiec po tym przydlugim opisie - ktos sie orientuje czy jest jakas
    podstawa prawna takiego wymogu?