  • Data: 2011-07-10 21:22:19
    Temat: aukcja charytatywna - kontrola pieniędzy
    Od: "Selektor" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam

    Zastanawiam się jak podejść do problemu.

    Chciałem w serwisie internetowym zorganizować aukcję
    na cele charytatywne.
    Aukcje miały by się pojawiać cyklicznie (jeszcze nie wiem czy terminy
    aukcji powiąże z konkretnymi dniami roku - np. dzień walki z rakiem,
    dzień dziecka, czy będą się pojawiały cyklicznie powiedzmy co miesiąc).

    Przedmioty wystawiane na aukcji, będą pochodziły od innych ludzi i częściowo
    będą sponsorowane przeze mnie a częściowo przez darczyńce.

    Mój zarobek na aukcji oczywiście wynosi 0. Jednak nie wiem jak rozwiązać
    problem płatności za aukcję. Ja nie chciałbym pośredniczyć w przekazywaniu
    pieniędzy na cel dobroczynny, od osoby która przedmiot wylicytowała,
    ponieważ
    ludzie nie mają zaufania, czy organizator przekaże całą kwotę czy nie, czy
    coś
    zatrzyma dla siebie - w szczególności na początku działania serwisu.

    Zresztą chcę uniknąć problemów w przyszłości, że ktoś
    oskarży mnie o defraudacje pieniędzy.

    Jednak z drugiej strony ja mam również ograniczone zaufanie do ludzi i chcę
    być pewien, że jeżeli wzięli udział w licytacji i wylicytowali, to na 100%
    przekażą pieniądze na określony cel.

    Mogę żądać np. przysłania dowodu wpłaty na dany dom dziecka przed wydaniem
    przedmiotu. Jednak jeżeli ja nie jestem wpłacającym ani pracownikiem danej
    organizacji
    charytatywnej, obawiam się że mogę mieć problem z weryfikacją w banku,
    organizacji,
    że takie pieniądze rzeczywiście zostały wpłacone - a świstek papieru można
    sobie
    wydrukować.

    Zresztą, żądanie dowodu wpłaty tez nie jest do końca w porządku, ponieważ
    wpłacający
    może sobie odliczyć od podatku część przekazanej kwoty.

    Nie wiem jak podejść do problemu, aby być wiarygodnym dla wpłacającego i
    jednocześnie
    mieć kontrolę nad wpłatami.

    Pozdrawiam
    Selektor