eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoanulowanie oferty przez sklep internetowy › anulowanie oferty przez sklep internetowy
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: PlaMa <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: anulowanie oferty przez sklep internetowy
    Date: Thu, 19 Jul 2007 14:06:04 +0200
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 37
    Message-ID: <f7nk2p$aok$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: gfp60.internetdsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1184846745 11028 83.12.145.60 (19 Jul 2007 12:05:45 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 19 Jul 2007 12:05:45 +0000 (UTC)
    X-User: sire.plama
    X-Antivirus: avast! (VPS 000757-4, 2007-07-18), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.8.1.4) Gecko/20070604
    Thunderbird/2.0.0.4 Mnenhy/0.7.5.0
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:474119
    [ ukryj nagłówki ]

    Piszę do Was z prośbą o poradzenie czy warto się kłócić i bić z pewnym
    sklepem internetowym.

    Przeglądając wczoraj oferty sklepów oferujących laptopy trafiłem na
    laptopa za 988 zł, który w innych sklepach wart jest +-5000zł. Nie
    zastanawiając się dużo zamówiłem go, po 10 minutach dzwoni do mnie
    pracownik sklepu, że zaszła pomyłka, cena to 4700zł i za taką mogę kupić
    tego laptopa, a moje zamówienie zostało anulowane.

    W sumie tutaj kończyła by się ta historia, ale brat (student 3 roku
    prawa) powiedział mi ze według kodeksu cywilnego tamta cena była częścią
    oferty i mam prawo domagać się wywiązania z niej. Podjuszyły mnie także
    informacje, które wyskakiwały co chwilę podczas zamówienia, że jeśli
    nacisnę "zamów" to już nie mogę zrezygnować z zakupu towaru, a także pkt
    3 ich regulaminu (http://www.agito.pl/?switch=pomoc&p=9), który mówi
    wyraźnie, że cena widniejąca przy produkcie w czasie zamawiania jest
    wiążąca dla obu stron.

    Napisałem więc maila do nich, że w oparciu o ich informacje o
    niemożności wycofania się z zakupu, punktu 3 ich regulaminu, a także
    Kodeksu Cywilnego żądam by reaktywowano transakcję.

    Otrzymałem mail zwrotny, w którym powołują się na pkt. 18 ich
    regulaminu, który mówi, że to nie jest oferta ale coś innego (co już nie
    piszą) i że nie sprzedadzą mi tego laptopa.

    Brat twierdzi, że to jest oferta, ale ze względu, że jeszcze przed nim
    jeszcze 2 lata uczenia się prawa nie chce mnie wprowadzać w błąd, myślę
    żeby iść z tym do Rzecznika Praw Konsumentów, ale wolałbym się upewnić
    czy faktycznie mam szanse wygrać ten konflikt. A może to sklep ma racje
    i powinienem sobie darować?

    Co o tym myślicie?


    pozdrawiam.
    PlaMa

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1