  • Data: 2004-06-03 21:18:49
    Temat: anteny satelitarne zakazane regulaminem porzadku domowego
    Od: "Jacek Sierpinski" <s...@e...net> szukaj wiadomości tego autora

    Czesc,
    jestem najemca lokalu mieszkalnego w TBS. W umowie najmu widnieje zapis,
    iz zajmowany przeze mnie lokal jest wyposazony w instalacje TV kablowej,
    jednak jak dotychczas takiej instalacji nie zalozono (od zawarcia umowy
    minelo juz 8 miesiecy).
    Jednoczesnie TBS zakazuje najemcom montowania na balkonie anten
    satelitarnych, powolujac sie na regulamin porzadku domowego, w ktorym
    istotnie znajduje sie punkt zakazujacy montowania czegokolwiek na
    balkonach bez zgody spolki. Odnosny punkt umowy stwierdza, ze "w zakresie
    praw i obowiazkow najemcy zwiazanych z utrzymaniem nalezytego stanu
    technicznego lokalu stosuje sie odpowiednio przepisy wewnetrzne dotyczace
    czlonkow TBS". Niektorzy mimo to zainstalowali juz sobie takie anteny, co
    spotkalo sie z kolejnym przypomnieniem, ze tego nie wolno i ze powinni je
    zdjac.
    Poniewaz nie ma widokow na instalacje kablowki, a TBS unika wypowiadania
    sie na ten temat, zastanawiam sie nad tym, czy nie mozna by w
    ostatecznosci zwrocic sie do sadu o rozstrzygniecie, czy w tej sytuacji
    (niedotrzymanie punktu umowy mowiacego o wyposazeniu mieszkan w instalacje
    TV kablowej) maja oni prawo zakazywac montowania anten satelitarnych,
    czyli uniemozliwiac najemcom dostep do programow, ktore powinny byc
    dostarczone kablowka. Wzglednie o nakazanie TBS-owi zainstalowania
    centralnej anteny satelitarnej na osiedlu i wlasnej instalacji TV kablowej
    (wiem, ze mieli sami takie plany, ale jakos z nich nic nie wyszlo).
    Czy mozna zwrocic sie do sadu o cos takiego i czy jest szansa na to, by sad
    zajal tu stanowisko na moja korzysc? :-)

    Jacek