  • Data: 2008-12-18 19:08:24
    Temat: Zwolnienie dyscyplinarne w czasie trwania wypowiedzenia?
    Od: "Likom" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Mojemu znajomemu umowa o pracę kończyła się 13 grudnia 2008r.

    W dniu 29 listopada 2008 rozwiązano z nim umowę z zachowaniem
    dwutygodniowego okresu wypowiedzenia.

    6 grudnia 2008 w firmie w której pracował wyszło na jaw że latem tego roku
    ukradł z firmy cztery worki cementu i sprzedał je paserowi. W tym czasie
    paser był pod obserwacją policji i znajomy znalazł się w komisariacie w celu
    złożenia wyjaśnień. Przyznał się do wszystkiego tak jak chcieli policjanci
    prowadzący sprawę. Mówili mu że to niska szkodliwość czynu (ok. 30pln) i że
    jemu za to grozi tylko kara grzywny a cała sprawa wymierzona jest w pasera.

    9 grudnia 2008 otrzymał z firmy rozwiązanie umowy o pracę bez wypowiedzenia
    z powodu ciężkiego naruszenia obowiązków pracowniczych.

    Czyn mojego znajomego na pewno zasługuje na potępienie ale moje pytanie jest
    następujące: czy w czasie trwania wypowiedzenia dwutygodniowego można
    rozwiązać umowę bez wypowiedzenia (dyscyplinarka)? Oczywiście biorąc pod
    uwagę powyższe okoliczności.

    pozdrawiam

    Agnieszka