    From: x <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Zotałem chyba oszukany , jak się bronić
    Date: Thu, 14 Jul 2005 12:01:18 +0200

    Szanowni,
    w grudniu 2004 przekazałem gotówką w kwocie 4 tysiące złotych jednej z
    firm świadczących usługi sprzedaży i montażu okien.
    Umowa na zakupu i montażu okien wraz z montażem żaluzji zawarta była u
    mnie w domu. W związku, z tym że była to firma znajomego nie została
    zawarta umowa na pismie - teraz wiem to był błąd! Kolejnym błędem było
    przekazanie gotówki bez żadnego dokumentu. Nie posiadam poświadczenia o
    przekazaniu pieniędzy.
    Całość miała zostać zamontowana w ciagu 1 miesiaca.
    Okna zotały zamontowane po 5 miesiącach od zlecenia , po kilkunastu
    rozmowach. Niestety usługa nie jest wykonana do końca - nie przekazano
    ani też nie zamontowano żaluzji.
    Wykonawca wystawił fakturę tylko na okna i montaż ( oczywiście faktura
    nie obejmuje 4 tys ) na kwotę 2,8 tys zł.
    Teraz nadal zwleka z załatwieniem sprawy do końca.
    Rozmowy, ponaglenia nic nie dają.
    Cały czas informacja pada " w ciągu tygodnia" - a tu już kolejne
    miesiące padają i nic się nie dzieje.
    Co robić , jakie środki podjąć, na jakie przepisy powołać się przy
    dalszych rozmowach?
    Czy jest możliwe odzyskanie pieniędzy lub wymóc wykonania usługi do końca?
    Prosze o pomoc , już nie mam pojecia co robić.
    Mirek