eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoZniszczenie opalikowania granicy działki przez utwardzenie gruzem › Zniszczenie opalikowania granicy działki przez utwardzenie gruzem
  • Data: 2011-04-20 23:11:18
    Temat: Zniszczenie opalikowania granicy działki przez utwardzenie gruzem
    Od: winyl <w...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam!

    Ktoś zniszczył mi granicę działki z opalikowaniem bo wysypał sobie
    gruzową drogę prawdopodobnie do swojej działki/łek które chce sprzedać.

    Droga była tam wyznaczona i paliki byly dobrze widoczne. Jednakże
    granica drogi dalsza mojej działce wytyczona była metr w głąb zagajnika
    krzaków i małych drzewek. Wykonawcy nie chciało się ich wyciąć i wysypał
    drogę o metr na moją działkę niszcząc granicę i jej opalikowanie.

    Wiem ze utwardzenie gruntu należy zgłosić odpowiedniemu organowi na
    odpowiednim formularzu i złożyć oświadczenie, pod rygorem
    odpowiedzialności karnej, o posiadanym prawie do dysponowania
    nieruchomością na cele budowlane. ART.30 ust.1 pkt.2 oraz art. 32 ust. 4
    pkt 2 ustawa Prawo budowlane.

    Jaki to organ Inspektorat Nadzoru Budowlanego? Tam gdzie pozwolenia na
    budowę wydają?
    Jak nie ma takiego zgłoszenia w Inspektoracie to jest to samowola?
    I co dalej z tym? Gdzie zgłaszać?

    Wiem od kolegi że mogę zgłosić to na Policji, ale kolega poradził mi się
    zapytać czy ten ktoś to sam usprzątnie czy nie. Jak nie to wtedy do
    niego przyjść.

    Pozdrawiam
    Naturalny