  • Data: 2006-10-09 14:28:41
    Temat: Zmiana właściciela numeru TP po kupnie mieszkania
    Od: "Kret" <m...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    Postaram się krótko i przejrzyście. Kupiłem mieszkanie od właścicieli którzy
    zaraz po sprzedaży wyjechali do USA. Spieszyło im się, więc padła propozycja
    żeby sprawy przerejstrowania umów (gaz, prąd, telefon) zostały załatwione
    przeze mnie. Prąd, gaz, internet, woda poszły bez kłopotu. Na problem
    natknąłem się w TP s.a.

    Telekomunikacja twierdzi, że może przepisać na mnie numeru telefonu który
    jest zarejestrowany na poprzedniego właściciela tylko w dwóch przypadkach:
    1. W akcie notarialnym zapisane zostało przeniesienie własności numeru
    (niestety nie mam takiego zapisu).
    2. Właściciel przeniesie na mnie pisemnie własność.

    Sęk w tym, że facet jest nieosiągalny i nie mam z nim absolutnie żadnego
    kontaktu. Nie mam ruchu... Niby mógłbym sfałszować pisemko, ale wydaje mi
    się totalnie abstrakcyjne łamanie prawa w tak głupiej sprawie. Teraz jestem
    w kropce. Przede wszystkim chcę zrezygnować z numeru a więc mógłbym
    formalnie po prostu przestać płacić rachunek i nawet takie rozwiązanie
    sugeruje TP (sic!). Jedyną konsekwencją jest fakt, że facet będzie miał
    niezapłacone rachunki z kilku miesięcy i de facto dług na karku, gdyby
    wrócił do Polski. Nie jest to fair wobec niego (a on był fair wobec mnie),
    ale oczywiście nie będę przez 20 lat płacił za niego rachunku. Szukam
    wyjścia z sytuacji i mam następujące pytania:

    1. Czy jeśli przestanę płacić rachunek, który zgodnie z umową podpisany jest
    coprawda na niego ale i też na (aktualnie) moje mieszkanie to nie narażam
    się przypadkiem na nadgorliwość jakiegoś komornika? Mówię tu o jakmiś
    przypadku prawdopodobnym dla burdelu prawnego naszego kraju.

    2. Czy macie pomysł na jakieś pismo, które mógłbym złożyć w TP żeby na
    wszelki wypadek zabezpieczyć się przed jakimiś niespodziankami? Wymyśliłem,
    że po prostu napiszę im, że jako właściciel nieruchomości tej i tej z dniem
    tym i tym przestaje opłacać rachunek pana tego i tego z uwagi na to i to.
    Jest sens się w ogóle bawić w takie ceregiele?

    3. A może jednak jest jakakolwiek opcja łagodnego zmuszenia TP do
    przerejestrowania telefonu na mnie. Np. jakiś zapis w prawie
    telekomunikacyjnym o przedawnieniu umowy w przypadku sprzedaży lokalu itp.?

    Z góry dzięki za sugestie!

    --
    Pozdrawiam,
    Marcin