    From: "Tomek" <...@...c>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Zgloszenie Wspolnotowego Znaku towarowego
    Date: Tue, 3 Feb 2009 13:29:18 +0100

    Witam,

    Chciałem dokonać zgłoszenia jak w temacie, jest to dla mnie bardzo duży
    koszt i na rzecznika już nie starcza...
    Mam dwie wątpliwości, pytania. W objaśnieniach pisze, że w przypadku znaku
    słownego znaczenia ma to czy jest pisany dużymi czy małymi literami. Czy to
    ma znaczyć, że jeżeli dokonam zgłoszenia znaku towarowego "Fioletowy Banan",
    to zwrot "fioletowy banan" lub "FIOLETOWY BANAN" już może używać moja
    konkurencja? I na wszelki wypadek powinienem zgłosić go trzy razy (a może i
    więcej) i za każde takie zgłoszenie ponieść opłatę?

    Drugie pytanie dotyczy rubryki "wykaz towarów i usług". Czy wystarczy jezeli
    wpiszę numer klasy, w rubrykę "towary i suługi" mogę zostawić pustą? Czy
    może mam wpisać ciurkiem wszystkie towary? A może wystarczą numery seryjne,
    bazowe? Skoro płacę, to chcę ochrony na trzy klasy (całe klasy).

    Będę bardzo wdzięczny za pomoc.

    Pozdrawiam,
    Tomek