    From: "tompac" <t...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody,pl.soc.prawo
    Subject: Zakres gwarancji na nowy samochód?
    Date: Fri, 26 Sep 2003 10:44:15 +0200

    Witam i pytam!
    Czy już ktoś miał przypadek że autoryzowany serwis miga się od naprawy
    gwarancyjnej, podpierając się punktem w warunkach gwarancji który mówi że
    nie dotyczy ona części podlegających naturalnemu zużyciu?
    Najlepsze jest to że po liście takich elementów (np. pióra wycieraczce,
    świece, klocki hamulcowe, amortyzatory) są trzy "magiczne" literki "itp."
    O ile gwarancja trwa 12 miesięcy nie ma ograniczenia przebiegu, i teraz
    jeżeli jeżdżę dużo to zaczynają się schody z "itp.".
    Okazało się że po 10 miesiącach i przejechaniu 45tys. km wybiły mi sie
    sworznie w przednim zawieszeniu, serwis stwierdził że to naturalne zużycie i
    podlega pod punkt w umowie gwarancyjne o .........., ale tam sworznie nie są
    wymienione.
    Oczywiście podciągnęli to pod "itp." ale tym sposobem to można wszystko
    podciągnąć jako naturalne zużycie, gdyby mi się łożyska rozsypały -
    naturalne zużycie, gdyby rozsypała się skrzynia biegów - naturalne zużycie.

    Czy jest szansa na dochodzenie praw, czy idzie podważyć to "itp." w
    warunkach gwarancji??

    Pozdrawiam
    Tomek

    -------