  • Data: 2007-03-19 21:04:51
    Temat: Żądanie - w rozumieniu art. 228 kk
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Czy ktoś dysponuje orzecznictwem albo sensowną wykładnią dla tego słowa?

    Problem jest dość praktyczny. Przychodzi radny do kierownika jednego z podmiotów
    podległych gminie i "żąda" korzyści: Jeśli pan da mi .... to nie będzie miał pan
    kłopotów z radą, ułatwię uzyskanie przez pana jednostkę dotacji, bo mam kolegę w
    powiecie itd. Pytanie, jakie pozostaje do rozwiązania, to czy jest to żądanie,
    czy tylko prośba.

    Radny nigdy wcześniej z tym kierownikiem żadnych bliższych stosunków nie
    utrzymywał, więc nie wchodzi w rachubę wyjaśnienie, że przyszedł do kolegi i
    prosił. W dostępnym, w LEX-ie orzecznictwie nic na temat słowa "żądać" nie ma w
    takim kontekście.