  • Data: 2002-03-21 12:38:27
    Temat: ZUS:((
    Od: "mazanka" <m...@p...e.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam, madre glowy:)) Pisałam już naten sam temat na grupę
    pl.soc.prawo.podatki ale tam jak na razie nie uzyskałam żadnej mądrej
    odpowiedzi, mój problem z ZUS-em jest chyba dosc nie typowy, moze ktos z
    grupowiczow spotkal sie z takim problemem lub wie jak z tego wybrnac, prosze
    o rady:

    Staralam sie o zaswiadczenie o nie zaleganiu ze skladkami ZUS, ktore
    dostawalm bez problemu w latach poprzednich kilka razy w roku, jednak w tym
    roku ZUS nagle stwierdzil ze zalegam ze skladkami od sierpnia 2000 roku i
    chce mnie "oskladkowac" skladka zdrowotna:(((

    Maz prowadzi dzialanosc gospodarcza od 98r na swoje imie i nazwisko, jest
    osoba zatrudniona na etacie i oplaca za siebie skladke zdrowotna. Ja jestem
    osoba zatrudniona na etacie i jednoczesnie rencistka, na pierwszym wpisie
    meza widnialam jako pelnomocnik i nigdzie wiecej ( nie bylam objeta z tego
    tytulu skladka zdrowotna) , w siepniu 2000r zmienilismy wpis do ewidencji
    przestalam widniec jako pelnomocnik za to moje imie i nazwisko pojawilo sie
    w nazwie.
    przed bylo tak: firma xxx jan kowalski, po jest tak: firma xxx jan kowalski,
    joanna kowalska

    Obecnie ZUS twierdzi ze powinnam byc objeta skladka zdrowotna poniewaz
    jestem osoba prowadzaca dzialanosc gospodarcza:(( zaznaczam, ze w nazwie nie
    ma skrotu s.c. i ze maz z calosci dzialnosci gospodarczej rozlicza sie w US
    w 100% a nie 50%, Jak to ugryzc? czy mam racje ze moje imie i nazwisko jest
    tylko nazwa? czy tez ZUS ma racje ze jestem osoba prowadzaca dzialanosc
    gospodarcza?
    Czy jesli w nazwie wpisalabym cala rodzine to wszystkich by oskladkowali?
    Czy jesli w nazwie wpisze imie mego kota to od niego tez beda wolac skladek?

    Prosze o pomoc!! To wchodzi ponad 1600 zl plus odsetki - to nie zla sumka,
    nie chce tego ot tak im oddac:(((

    Pozdrawiam

    Mazan-ka