eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoWysokosc podatku od sprzedaży nieruchomości - co zaliczyc do kosztow? › Wysokosc podatku od sprzedaży nieruchomości - co zaliczyc do kosztow?
  • Data: 2003-01-27 22:30:12
    Temat: Wysokosc podatku od sprzedaży nieruchomości - co zaliczyc do kosztow?
    Od: "kicia kocia" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam

    W 1997 roku kupilam mieszkanie za kwote 55.000 zl
    W 2000 roku sprzedalam ow lokal za kwote 60.000 zl
    Pieniadze uzyskane ze sprzedazy zamierzalam przeznaczyc na zakup innego
    mieszkania,
    dlatego tez zlozylam w urzedzie skarbowym stosowne oswiadczenie,
    w zwiazku z tym urzad wstrzymal sie z wycisniecia ze mnie 10% podatku od tej
    operacji
    (gdyz sprzedaz nastapila przed uplywem 5 lat od chwili zakupu).

    Niestety krete koleje mojego losu nie pozwolily mi kupic nowego mieszkania w
    przepisowym terminie 2 lat (zamierzam to zrobic dopiero pod koniec tego
    roku).
    Skarbowka chce teraz sciagnac ze mnie nalezny podatek wraz z odsetkami (za 2
    lata... :-(

    Mam w zwiazku z tym nastepujace pytanie: od jakiej kwoty bedzie liczony ow
    podatek?
    Wiem, ze od tych 60.000 moge odliczyc oplate skarbowa, notarialna i
    posrednika handlu nieruchomosciami (w sumie ok. 3.000,- zl). Ale czy moge
    rowniez odliczyc koszt zakupu tego mieszkania?
    Przeciez kupilam je za pieniadze, ktore juz raz zostaly opodatkowane (w
    momencie ich zarobienia przez mnie). Moim faktycznym dochodem z tego
    mieszkania jest ok. 2.000,- zl
    (co wliczajac inflacje i amortyzacje mieszkania daje rzeczywisty dochod
    rowny ZERO, ale niech tam...)

    Blagam, niech mi ktos odpowie, bo odsetki rosna...

    kicia kocia