  • 81. Data: 2008-12-29 14:25:10
    Temat: Re: Wyrok SN - odpowiedzialnosc za przelew
    Od: BK <b...@g...com>

    On 29 Gru, 15:10, "Icek" <i...@d...pl> wrote:

    > pytanie bylo: "po co tworzyc prawo, ktorego nie da sie wprowadzic w zycie"
    > ;)
    >
    > Icek

    SN nie stworzyl zadnego prawa. Stwierdzil jedynie, ze takie prawo
    istnieje. A istnieje ono od zawsze. Dlaczego istnieje? Bo jest
    potrzebne. Czy jest potrzebne takrze przy zleceniach przelewu miedzy
    rachunkami bankowymi? Tak ale zapewne w znowelizowanej formie. trzeba
    znowelizowac Kc [jest pisany nowy] i Pb [jest pisane nowe] tak zeby
    uwzglednialy postep techniczny i rozwoj bankowosci.

    Po problemie prawnym :)

  • 82. Data: 2008-12-29 16:06:09
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Mon, 29 Dec 2008 02:06:38 -0800, VoyteG napisał(a):

    > Jakie znaczenie ma to od kiedy istnieje obowiazek, skoro wypelnienie go
    > jest nierealne?

    Co jest nierealne? Wykonanie umowy? Przez bank?

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 83. Data: 2008-12-29 16:08:20
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Mon, 29 Dec 2008 12:51:03 +0100, Icek napisał(a):

    > tak, byly. Jak nie bylo sumy kontrolnej numeru rachunku. Ilosc pomylek
    > byla spora. Problem zostal wyeliminowany poprzez dodanie sumy kontrolnej

    Przeto problemu nie ma. Puszczam w miesiącu naście przelewów, ludzie
    puszczają ich nawet więcej. Wszystko jest gdzie ma być. Raptem zrobiło
    się jakieś halo.

  • 84. Data: 2008-12-29 16:15:02
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Mon, 29 Dec 2008 06:23:19 -0800, VoyteG napisał(a):

    > Czy orzeczenia SN musza byc spelnialne? Jesli tak, to w jaki sposob te
    > wlasne spelnic systemowo?

    A czytałeś w ogóle ten wyrok?
    Na 99% jest tam napisane "do ponownego rozpoznania" albo "oddala skargę
    kasacyjną". Dopiero "złota myśl" albo tylko uzasadnienie mówi coś więcej
    o obowiązkach banków.

    Na tej podstawie -- jeśli jest do ponownego rozpoznania -- sąd II
    instancji będzie musiał znów zająć się sprawą, biorąc pod uwagę
    stanowisko SN.
    Tylko tyle i aż tyle.

    Czy gdyby sąd stwierdził, że bank ma stanąć na głowie, żeby transakcje
    wykonywane moją kartą płatniczą obciążały mój rachunek, też darłbyś szaty?

  • 85. Data: 2008-12-29 16:16:29
    Od: BK <b...@g...com>

    On 29 Gru, 17:15, Olgierd <n...@n...problem> wrote:

> [...]
    >
    > Czy gdyby sąd stwierdził, że bank ma stanąć na głowie, żeby transakcje
    > wykonywane moją kartą płatniczą obciążały mój rachunek, też darłbyś szaty?

    To bylo oddalenie skargi kasacyjnej BRE Bank S.A. ;-)

  • 86. Data: 2008-12-29 16:19:26
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Mon, 29 Dec 2008 08:16:29 -0800, BK napisał(a):

    > To bylo oddalenie skargi kasacyjnej BRE Bank S.A. ;-)

    A bo mnie zmyliły ;-)
    Tak, czytałem tekst, ale już nie pamiętam. Ale czytałem prasówkę, nie
    wyrok. Na SN.pl nadal brak czegokolwiek.

  • 87. Data: 2008-12-29 23:03:23
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    VoyteG wrote:

    > Trzeba wypelnic dane dotyczace wlaciciela rachunku, na ktory zleca sie
    > wykonanie przelewu, ale pytanie dotyczy czegos nieco innego, jak to
    > stosowac? Jakim cudem Bank A, gdzie zlecany jest przelew, ma
    > stwierdzic czy jest on poprawnie zaadresowany, zgodnie z danymi
    > klienta w Banku B, gdzie taki przelew ma dotrzec? Orzeczenie ma swa
    > tresc, ale jak ja realizowac? Czy jest to praktycznie realne? Idac
    > dalej, co z orzeczeniem SN, jesli jest ono nierealne?

    ponieważ, trzeba to dodać nikt przecież w bankach ręcznie już od dawna
    przelewów nie bada. Przelewy idą automatem, a jedyne wymagane dane to
    wypełnianie pola nazwa klienta i treść przelewu.

  • 88. Data: 2008-12-29 23:17:14
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Robert Tomasik wrote:
    > Użytkownik "Icek" <i...@d...pl> napisał w wiadomości

    > Założenie konta bankowego na słupa jest mimo wszystko bardziej
    > skomplikowane, niż założenie konta na ALLEGRO. Poza tym ALLEGRO
    > zablokuje Ci konto na słupa po bodajże trzecim negatywie.

    ale oszuści dają zwykle kupę bardzo atrakcyjnych aukcji kończących sie o tej
    samej porze, zanim się ludzie połapią że zostali oszukani upływa zwykle z
    dwa tygodnie, bo tyle można klientom mydlić oczy a potem jest już za późno.

    Jesteś kolejnym teoretykiem który chce zbawić świat na siłe.

  • 89. Data: 2008-12-30 01:48:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 29 Dec 2008, Icek wrote:

    > przegladalem co ludzie wypisuja w przelewach i zbladlem.

    Mały pikuś.
    Wyobraź sobie, że byłbyś "małym przedsiębiorcą".
    I że od tych danych zależy czy musisz mieć kasę fiskalną :>

    pzdr, Gotfryd

  • 90. Data: 2008-12-30 07:29:48
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > Mały pikuś.
    > Wyobraź sobie, że byłbyś "małym przedsiębiorcą".
    > I że od tych danych zależy czy musisz mieć kasę fiskalną :>

    Możesz trochę rozszerzyć temat?

    --
    Liwiusz