  • 1. Data: 2008-12-23 20:09:04
    Temat: wierzyciel hipoteczny a pierszeństwo egzekucji
    Od: "mareK" <m...@p...onet.pl>

    Witam
    Mam taki problem czy sam fakt ,że wierzyciel prywatny jest wpisany jako
    pierwszy na hipotekę gwarantuje mu , że otrzyma pierwszy pieniądze z
    nieruchomości.
    Chodzi mi o taka sytuacje, ze dopisuje sie bank czy Urzad Skarbowy do
    hipoteki, a z tego co słyszałem skarbowy i bank maja pierszeństwo przed
    wierzycielami prywatnymi.
    Czy tak będzie w rzeczywistości?

    --
    Pzdr
    mareK

  • 2. Data: 2008-12-23 20:38:41
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    mareK pisze:

    > Chodzi mi o taka sytuacje, ze dopisuje sie bank czy Urzad Skarbowy do
    > hipoteki, a z tego co słyszałem skarbowy i bank maja pierszeństwo przed
    > wierzycielami prywatnymi.
    > Czy tak będzie w rzeczywistości?

    Jeśli masz pierwszy wpis - tak. Ale sądów trzeba pilnować (plan
    podziału) ... bo lubi im odwalić.

    I nie daj się wkręcić w "uprzywilejowane" państwo ... już w
    sumie tylko alimenciarze i wynagrodzenia zostały w tej pozycji:

    Wyrok

    z dnia 26 listopada 2007 r.

    Trybunał Konstytucyjny

    P 24/06

    Art. 36 § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja
    podatkowa (Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60, Nr 85, poz. 727, Nr
    86, poz. 732 i Nr 143, poz. 1199, z 2006 r. Nr 66, poz. 470, Nr
    104, poz. 708, Nr 143, poz. 1031, Nr 217, poz. 1590 i Nr 225,
    poz. 1635 oraz z 2007 r. Nr 112, poz. 769 i Nr 120, poz. 818) w
    zakresie, w jakim przyznaje pierwszeństwo zaspokojenia hipotekom
    przymusowym Skarbu Państwa i jednostek samorządu terytorialnego
    zabezpieczającym zobowiązania podatkowe, zaległości podatkowe i
    odsetki za zwłokę przed hipotekami ustanowionymi dla
    zabezpieczenia innych należności, jest niezgodny z art. 32
    Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej.
    OTK-A 2007/10/126, Dz.U.RP 2007/225
    318039
    Dz.U.05.8.60: art. 36
    Dz.U.97.78.483: art. 32
    Trybunał Konstytucyjny w składzie:
    Wojciech Hermeliński - przewodniczący, Zbigniew Cieślak, Marian
    Grzybowski, Marek Kotlinowski - sprawozdawca, Ewa Łętowska,
    protokolant: Grażyna Szałygo.

    Po rozpoznaniu, z udziałem Sejmu i Prokuratora Generalnego, na
    rozprawie w dniu 26 listopada 2007 r., pytania prawnego Sądu
    Rejonowego w Starogardzie Gdańskim:
    czy art. 36 § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja
    podatkowa (Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60, ze zm.) w zakresie, w
    jakim przyznaje pierwszeństwo hipotekom przymusowym Skarbu
    Państwa i jednostek samorządu terytorialnego zabezpieczającym
    zobowiązania podatkowe, zaległości podatkowe i odsetki za zwłokę
    w zaspokojeniu przed hipotekami ustanowionymi dla zabezpieczenia
    innych należności, jest zgodny z art. 32 ust. 1 i 2 Konstytucji
    Rzeczypospolitej Polskiej,
    orzeka:

    6008

  • 3. Data: 2008-12-24 09:32:44
    Od: "mareK" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > I nie daj się wkręcić w "uprzywilejowane" państwo ... już w sumie tylko
    > alimenciarze i wynagrodzenia zostały w tej pozycjiDzięki

    Dzięki Wesołych Świąt

    mareK

  • 4. Data: 2008-12-24 23:40:12
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    mareK pisze:

    > Dzięki Wesołych Świąt

    Darz bór, się ku*wa mówi ! ;)

    6008

  • 5. Data: 2008-12-28 08:08:12
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Przy czym z tymi wynagrodzeniami na pierwszych kolejnościach to jest niezła
    postkomunistyczna i bezwazelinowozwiązkowa ch....a, bo to zwykle pracownicy swoim
    zaangażowaniem i postawą rozwalają firmę.
    JaC

    -----