  • 111. Data: 2008-12-31 09:54:00
    Temat: Re: Wyrok SN - odpowiedzialnosc za przelew
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Dla banków działa Związek Banków Polskich. Procedurę opracowuje NBP,
    > którego to prezes zarządzeniem ustalił wzór rachunków bankowych.
    > Dobrze, więcej bicia piany, pewnie będzie dyrektywa EU na ten temat ;-)

    OT slyszalem opinie, ze prezes NBP na spotkania z innymi prezesami jako
    jedyny jedzie z tlumaczem ;)

    Moze trzeba jeszcze tlumacza z technicznego na wolski (bo on chyba z obozu
    wolskiego jest) i po sprawie.

    Icek

  • 112. Data: 2008-12-31 12:28:21
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Maciej Bebenek wrote:

> [...]
    > producentem samochodów przekonywał nas, ze wyposażenie ich w pasy
    > bezpieczeństwa jest nierealne.

    > Ani ustawa ani orzeczenie nie nakazuje dokładnej weryfikacji danych w
    > tresci przelewu, prawda?
    >
    > A tak z praktycznego punktu widzenia: znaczna część obrotu
    > konsumenckiego nadal krąży metodą "książeczkową" opłacaną na poczcie.
    > Więc tu wiarygodność weryfikacji lezy po stronie wierzyciela - źle
    > napisał - nie dostanie kasy. Natomiast w przypadku przelewów w ramach
    > obrotu gospodarczego, to można oczekiwać minimum staranności, prawda?

    po to są numery kont i suma kontrolna aby to co sie wpisze w pola nazwa i
    adres nie miało znaczenia dla poprawności transakcji.

    kiedyś dawno temu pisało sie jeszcze nazwę banku.

  • 113. Data: 2008-12-31 13:18:50
    Od: BK <b...@g...com>

    On 31 Gru, 13:28, "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote:

    > po to są numery kont i suma kontrolna aby to co sie wpisze w pola nazwa i
    > adres nie miało znaczenia dla poprawności transakcji.
    >
    > kiedyś dawno temu pisało sie jeszcze nazwę banku.

    Jezu i znowu to samo ;-)

    To prosze mi ciemnemu ludowi wyjasnic w jaki sposob suma kontrolna
    ustrzega mnie przed pomylka w stylu: zamiast numeru konta mojej
    gazowni podam numer jozefa kowalskiego mojego bylego wspolnika? :-)

    Suma kontrolna przestrzega jedynie przed "cyfrowka" w numerze nie zas
    pomylkami i przestepstwami do jakich odnosilo sie orzeczenie.

  • 114. Data: 2008-12-31 14:30:15
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    >To prosze mi ciemnemu ludowi wyjasnic w jaki sposob suma kontrolna
    >ustrzega mnie przed pomylka w stylu: zamiast numeru konta mojej
    >gazowni podam numer jozefa kowalskiego mojego bylego wspolnika? :-)

    tu przestrzega Cie przed pomylka Twoja bystrosc umyslu i faktura z gazowni.
    Sprawdzasz numer rachunku n fakturze z tym co wklikales do banku i masz
    kontrole.

    Jak wklikasz zly numer rachunku to tak naprawde mozesz miec pretensje tylko
    i wylacznie do siebie

    Icek

  • 115. Data: 2008-12-31 15:15:46
    Od: BK <b...@g...com>

    On 31 Gru, 15:30, "Icek" <i...@d...pl> wrote:

    > Jak wklikasz zly numer rachunku to tak naprawde mozesz miec pretensje tylko
    > i wylacznie do siebie
    >
    > Icek

    Tylko i wylacznie Twoim prywatnym zdaniem co w zaden sposob nie
    wyplywa na otaczajaca nas rzeczywistosc. Bo jak pokazuje omawiane
    orzeczenie sa sytuacje, w ktorych pretensje mozna miec do banku.

    Jakbym pomylil sie przy wpisywaniu rachunku bankowego i kase tytulem
    "oplata za gaz" dla "gazownia s.a" wyslal do Jana Kowalskiego to Jan
    Kowalski musialby mi ta kase oddac. Jakby to bylo niemozliwe czesc
    kasy oddal by mi bank.

    TAKIE NA WSZYSTO CO SWIETE JEST W TYM KRAJU PRAWO. Co potwierdzone
    jest w tym orzeczeniu.

    Na czym opierasz swoje teorie, ze jest inaczej?

    Moze poprostu chcialbys? Albo Ci sie wydaje? Ale co Twoje chcenie ma
    wspolnego z obowiazujacym stanem prawnym?

  • 116. Data: 2008-12-31 15:17:43
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Na czym opierasz swoje teorie, ze jest inaczej?

    ja napisalem jak byloby w normalnym kraju.

    Dyskusja chyba osiagnela szczyt swojej mozliwosci i tyle.

    Mamy generalnie prawo,ktorego jakby jakis bank chcial zastosowac to sie nie
    da, Jest tez odpowiedzialnosc, ktora w sumie jest ale niby w malej ilosci
    przypadkow. Ale jak bank chce sie przed tym zabezpieczyc to nie moze.

    Koniec kropka ;)

    Icek

  • 117. Data: 2008-12-31 16:02:05
    Od: BK <b...@g...com>

    On 31 Gru, 16:17, "Icek" <i...@d...pl> wrote:

> [...]
    > da, Jest tez odpowiedzialnosc, ktora w sumie jest ale niby w malej ilosci
    > przypadkow. Ale jak bank chce sie przed tym zabezpieczyc to nie moze.

    A to trzeba bylo to wyraznie zaznaczyc, ze gdyby bylo "xxx" to bylo by
    fajnie. Bo to co napisales moze wprowadzac w blad ;-)

    Jest jak jest i inaczej nie bedzie bo inaczej przy zleceniu byc nie
    moze. Chyba, ze ktos sie kiedys wezmie za przelew bankowy i zrobi z
    niego oddzielna instytucje w prawie.

    A dostosowac sie da tylko jest to niezwykle kosztowne w porownaniu do
    niedostosowania sie. ;-)

  • 118. Data: 2009-01-01 17:14:38
    Od: Kocureq <a...@...stopce.pl>

    Tomek pisze:

    > Ale dwie już chyba się da

    Tak, ale też nie "dowolnie". To nie jest bit parzystości, tylko modulo 97

    =^;^= [ [nick][at][nick].com ] =^;^=
    / | [ GG# 1365999 ICQ# 31547220 ] | \
    (___(|_|_| [ k...@j...org ] |_|_|)___)

  • 119. Data: 2009-01-01 17:17:21
    Od: Kocureq <a...@...stopce.pl>

    Andrzej Lawa pisze:
    > Chociaż z drugiej strony jakieś algorytmy heurystyczne powinny sobie z
    > tym poradzić i tylko sporadycznie wołać na pomoc człowieka.

    Nie, bo te algorytmy heurustyczne kiedyś przepuszczą przelew na ul.
    Dobrą 1/3/13 przyjmując, że "Dobra 1/13" to jest to samo i będzie zonk.

    Może się okazać, że Dobra 1/3 m. 13 i Dobra 1 m. 13 to dwa różne budynki
    w różnych częściach miasta.

    =^;^= [ [nick][at][nick].com ] =^;^=
    / | [ GG# 1365999 ICQ# 31547220 ] | \

  • 120. Data: 2009-01-01 18:51:07
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

> [...]
    > Dobrą 1/3/13 przyjmując, że "Dobra 1/13" to jest to samo i będzie zonk.
    >
    > Może się okazać, że Dobra 1/3 m. 13 i Dobra 1 m. 13 to dwa różne budynki

    dlatego chyba powstala ta dyskusja. Jest prawo, ktore okresla konsekwencje
    dla banku za realizacje przelewu jednak nie istnieje techniczna mozliwosc
    (jezeli bank by sie zdecydowal) aby w sprawny tani i szybki sposob
    kontrolowac pola przelewu (nawzwa, adres).

    Icek