    From: "Bartek" <bartoszjan@_NOSPAM_poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Wypowiedzenie umowy o pracę - prośba o pomoc
    Date: Sun, 10 May 2009 12:12:23 +0200

    Bardzo proszę o pomoc w sprawie mojego wypowiedzenia umowy o pracę.
    30 kwietnia złożyłem pracodawcy wypowiedzenie umowy o treści: "Niniejszym
    wypowiadam z dniem 31 maja 2009 r. umowę o pracę, zawartą dnia 18 czerwca
    2008 r., z zachowaniem miesięcznego okresu wypowiedzenia.". W piątek
    dostałem od pracodawcy informację (mailem) o treści m.in.: "w związku z
    otrzymanym od Ciebie oświadczeniem o wypowiedzeniu umowy o pracę z dniem 31
    maja 2009 roku z zachowaniem 1 miesięcznego okresu wypowiedzenia (czyli ze
    skutkiem rozwiązującym umowę na 30 czerwca 2009 roku)".
    Faktycznie trochę nieprecyzyjnie napisałem, ale moją intencją było
    rozwiązanie umowy ze skutkiem na 31 maja; taki wzór wypowiedzenia miałem
    (http://www.hrc.pl/index.php?dzid=88&did=278) i taki złożyłem. W mojej pracy
    od dłuższego czasu panują niezbyt przyjazne warunki, nie są przyznawane
    premie, pracy jest bardzo dużo, a ludzi coraz mniej (wszystko zgodnie z
    prawem). Udało mi się znaleźć lepszą ofertę pracy, nadarzyła się dobra
    okazja, u potencjalnego nowego pracodawcy zaczyna się nowy projekt, ale
    zobowiązałem się zacząć pracę 1 czerwca. Do 1 lipca może już nie zaczekać i
    znaleźć kogoś innego na to miejsce...
    Bardzo proszę o radę. Czy pracodawca ma rację? Jak powinienem postąpić jeśli
    nie ma racji?

    Pozdrawiam,
    Bartek