  • 1. Data: 2007-07-31 12:23:26
    Temat: Wypowiedzenie umowy o pracę a urlop
    Od: ===Tomy=== <nic@z_tego.com>

    Drodzy forumowicze.

    Pracownik z prawem 26 dni do urlopu (10 lat pracy) na koniec 14 dniowego
    urlopu przedstawia pracodawcy wypowiedzenie umowy o pracę bez zachowania
    okresu wypowiedzenia. Czy w związku z powyższym pracownikowi przysługuje
    ekwiwalent za niewykorzystany urlop (pozostałe 12 dni), który należy
    wliczyć w składnik wynagrodzenia?
    Czy wystarczy naliczyć urlop proporcjonalnie do czasu pracy w 2007 roku?

    Poproszę o pomoc i względnie podstawę prawną.

    --
    ===Tomy===

    "Nigdy nie kłóć się z głupcem.
    Najpierw ściągnie Cię do swojego poziomu,
    a potem pokona doświadczeniem."

  • 2. Data: 2007-07-31 12:49:48
    Temat: Re: Wypowiedzenie umowy o pracę a urlop
    Od: ===Tomy=== <nic@z_tego.com>

    nieaktualne - znalazłem

  • 3. Data: 2007-07-31 13:47:47
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@s...pregierz.kom>

    > nieaktualne - znalazłem

    To napisz.

    zyga

  • 4. Data: 2007-07-31 14:40:05
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Zygmunt M. Zarzecki pisze:

    > To napisz.

    Proporcjonalnie.

    --
    @2007 Johnson
    http://johnsonpl.blogspot.com/

  • 5. Data: 2007-07-31 15:34:57
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:f8nhtd$ief$1@nemesis.news.tpi.pl Johnson
    <j...@n...pl> pisze:

    > Proporcjonalnie.
    Dlaczego?

    --
    Jotte

  • 6. Data: 2007-07-31 15:56:35
    Od: ===Tomy=== <nic@z_tego.com>

    Dnia Tue, 31 Jul 2007 16:40:05 +0200, Johnson napisał(a):

    > Proporcjonalnie.

    Tak, dokładnie.
    W przypadku rozwiązania lub wygaśnięcia umowy należy wypłacić pracownikowi
    ekwiwalent za niewykorzystaną ilość urlopu proporcjonalnie do
    przepracowanego czasu pracy.

    --
    ===Tomy===

    Software is like sex:
    it's better, when it's free!

  • 7. Data: 2007-07-31 15:59:43
    Od: ===Tomy=== <nic@z_tego.com>

    http://tinyurl.com/2pd9ot

    --
    ===Tomy===

    Software is like sex:
    it's better, when it's free!

  • 8. Data: 2007-07-31 17:08:26
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:ek1j9twlp2bg.1js2e367b4dw2.dlg@40tude.net ===Tomy===
    <nic@z_tego.com> pisze:

    > http://tinyurl.com/2pd9ot
    Pracownik ma ileś tam dni urlopu przysługującego w danym roku.
    Do momentu rozwiązania stosunku pracy (który nie będzie z tym pracodawcą
    bezpośrednio kontynuowany) wykorzystał jakąś jego część (to sytuacja z
    twojego postu).
    Wg mnie za resztę po prostu ma otrzymać ekwiwalent i tyle.
    Nie zrozumiałem, co to znaczy "proporcjonalnie".
    Stąd moje pytanie.

    --
    Jotte

  • 9. Data: 2007-07-31 18:07:18
    Od: ===Tomy=== <nic@z_tego.com>

    Dnia Tue, 31 Jul 2007 19:08:26 +0200, Jotte napisał(a):

> [...]
    > twojego postu).
    > Wg mnie za resztę po prostu ma otrzymać ekwiwalent i tyle.

    Zgadza się.

    > Nie zrozumiałem, co to znaczy "proporcjonalnie".
    > Stąd moje pytanie.

    OK :)

    --
    ===Tomy===

    Software is like sex:
    it's better, when it's free!

  • 10. Data: 2007-07-31 18:15:00
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 31 Jul 2007, Jotte wrote:

    > W wiadomości news:ek1j9twlp2bg.1js2e367b4dw2.dlg@40tude.net ===Tomy===

    > Pracownik ma ileś tam dni urlopu przysługującego w danym roku.

    UWAGA: piszę "z głowy czyli z niczego" :)
    Tyle, że w końcu zrobiono w miarę "normalnie": pracownik może
    dostać cały urlop przysługujący za dany rok, ale za okres pracy
    przez część roku przysługuje jedynie *część* urlopu.

> [...]
    > twojego postu).
    > Wg mnie za resztę po prostu ma otrzymać ekwiwalent i tyle.

    Za resztę *należną za przepracowany okres*!

    > Nie zrozumiałem, co to znaczy "proporcjonalnie".

    A rzuć sobie okiem na link, który Tommy zapodał, i zastanów się
    skąd to się bierze:
    "umowa o pracę ulegnie rozwišzaniu z dniem 31 marca 2007"
    "urlop bieżšcy za 2007 r. - 7 dni"
    Jak myślisz?
    :)

    > Stąd moje pytanie.

    Popatrz na to tak: pracownikowi przysługuje miesiąc urlopu *na rok
    pracy* (upraszczając).
    Jak pracuje pół roku, to należy mu się pół miesiąca urlopu.
    Jak "nadbierze" sobie urlopu za dużo, w szczególnym przypadku
    wykorzysta przed zwolnieniem cały, to u kolejnego pracodawcy
    dostanie resztę - w szczególnym przypadku NIC.
    Przy Twojej interpretacji w razie zmiany pracy pracownik z założenia
    w "nowym" zakładzie nie mógłby dostać urlopu w roku zatrudnienia.

    pzdr, Gotfryd