  • 1. Data: 2007-07-31 11:24:34
    Temat: przetargi nieograniczone
    Od: PG <p...@o...pl>

    Witam,

    Ostatnio mam dużo do czynienia z przetargami, aczkolwiek jestem w tym
    biznesie nowy :-) i dopiero się uczę.

    Zastanowiła mnie jednak jedna sprawa:

    Oto mamy przetarg otwarty
    Organizowany przez Urząd Miasta
    Na działania promocyjno-reklamowe dotyczące miasta

    Wymagania dla przystępujących do przetargu oczywiście są m.in następujące:

    W konkursie mogą wziąć udział podmioty spełniające następujące wymagania:
    a) są osobami fizycznymi, osobami prawnymi lub jednostkami
    organizacyjnymi nieposiadającymi osobowości prawnej, a także zespołami
    tworzonymi przez te podmioty, mającymi profesjonalne przygotowanie
    merytoryczne i doświadczenie w zakresie obejmującym tematykę związaną z
    przedmiotem konkursu.
    b) dysponują potencjałem technicznym i profesjonalną kadrą zdolną do
    wykonania zamówienia.
    c) wykonali przynajmniej trzy projekty w zakresie strategii marki
    produktu lub/i miasta/regionu/kraju.

    Zastanawia mnie przy tym punkt C. Głównie z uwagi na ochronę
    konkurencji. Agencji które spełniają ten warunek jest stosunkowo
    niewiele. Nie znaczy to wcale, że te które nie spełniają warunku, nie
    mają doświadczenia - często jest tak, że przygotowywały strategię dla
    znacznie większych i potężniejszych organizacji niż miasto czy region, i
    posiadają ogromne doświadczenie przy kilkukrotnie większych budżetach.
    Nie mogą jednak przystąpić do przetargu - jak dla mnie to jest
    "bezmyślne ustawianie przetargu" do agencji, które JAKIMś CUDEM zrobiły
    kiedyś przetarg (jak? skoro nie mogły przystąpić do przetargu bez
    doświadczenia).

    Co wy o tym uważacie? Nie jest to sprawa do Urzędu Ochrony Konkurencji?
    Moi znajomi zaczęli już robić pierwsze ruchy w celu likwidacji tych
    ograniczeń - ale zastanawiam się jakie jest wasze zdanie, zanim i ja
    dołączę się do protestu.

    PG

  • 2. Data: 2007-07-31 11:38:24
    Temat: Re: przetargi nieograniczone
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On Jul 31, 1:24 pm, PG <p...@o...pl> wrote:
> [...]
    > Moi znajomi zaczęli już robić pierwsze ruchy w celu likwidacji tych
    > ograniczeń - ale zastanawiam się jakie jest wasze zdanie, zanim i ja

    Ze nalezy czytac ze zrozumieniem?

  • 3. Data: 2007-07-31 11:46:59
    Od: PG <p...@o...pl>

    PG napisał(a):
> [...]
    > wykonania zamówienia.
    > c) wykonali przynajmniej trzy projekty w zakresie strategii marki

    Przepraszam, tutaj jest tylko miasta/regionu/kraju bez możliwości marki
    i produktu. Moja wina - po prostu wkleiłem jeden z poprawnie
    skonstruowanych przetargów.

    PG