  • Data: 2014-06-12 08:58:01
    Temat: Wypadek podczas kursu nauki jazdy
    Od: b00 <p...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witajcie,

    mam takie pytanie, kumpela stwierdziła, że zrobi sobie prawo jazdy kat.
    B i A. Do momentu kiedy jeździła w ramach B było wszystko OK. Ale w
    końcu trzeba było zacząć realizacje kursu kat. A. Pierwsza godzina na
    placyku poszła bez problemu, z drugą jednak nie było tak wesoło (byłem
    na miejscu, posiadam kat. A i co nieco wiem o tym jak podejść do nauki
    jazdy dla tej kat). Instruktor opiekował się innym kursantem na 600ccm,
    a kumpele puścił samą na starą yamahę (taką jak wcześniej była na A,
    chyba 125ccm). Skończyło się tak, że kumpela musiała wystartować i od
    razu zmieścić się w ciasny zakręt na placyku - manewr dość ciężki jak na
    start drugiej godziny jazdy. Efektem było niezmieszczenie się w
    zakręcie, wjazd na krawężnik(ok.15cm wysokości) po wjeździe odruchowe
    dociśnięcie gazu na maksa, wykręcenie cudem przed ścianą budynku... i
    uszkodzenie nogi - zerwana torebka stawowa, złamane palce u nogi i gips
    na 3 tygodnie.

    Moim zdaniem, osoby jeżdżącej kiedyś dużo w ramach kat. A instruktor
    dopuścił się nienależytej staranności poprzez pozostawienie kursantaki
    samej bez opieki czego następstwem jest uszkodzenie ciała i wyłączenie z
    normalnej egzystencji na czas około miesiąca + rehabilitacja. Co w tej
    sytuacji najlepiej zrobić, aby zabezpieczyć się przed późniejszymi
    ewentualnymi kosztami dłuższej rehabilitacji?

    Ps. Na miejsce zostało wezwane pogotowie, które potwierdziło uszkodzenie
    nogi kursantki.

    pozdr,b00