  • Data: 2008-09-27 14:21:35
    Temat: Wykluczenie sędziego?
    Od: Ofka <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    moje pytanie dotyczy tego, czy przy składaniu pozwu,w moim przypadku o
    alimenty, można poprosić w sądzie (ustnie, czy pisemnie) o to, by sprawa
    nie była rozpatrywana przez konkretnego sędziego.

    Być może było to na grupie poruszane, ja jednak tego znaleźć nie mogłam.

    Wszystko się rozbija o to, że w sądzie, w którym pozew będzie złożony jest
    tzw. rejonizacja. Być może jest tak w każdym sądzie. Ta sędzina, do której
    "należy" gmina, w której mieszkam, jest mi znana osobiście. Nie jest moją
    sąsiadką, ale sąsiadką biura, w którym pracuję.

    Nie mam ochoty, by patrzyła na mnie potem przez pryzmat tej, co to sobie
    nie radzi, tej, co to tak długo głupia czekała. Nie mam zwyczajnie chęci,
    by wiedziała coś o moim życiu. Zdaję sobie sprawę, że i tak może sobie
    obejrzeć akta, ale do tego mojego "niechcenia" dochodzi jeszcze to, że nie
    chciałabym, żeby mój mąż w jakikolwiek sposób zarzucał mi, czy też Sądowi
    to, że wyrok co do wysokości pokierowany był tym, że Sędzina mnie zna.

    Cóż więc powiecie? jest jakaś taka opcja, z której mogę skorzystać?

    Jeśli nie, to czy jest możliwość połączenia w pozwie o rozwód pozwu o
    przyznanie alimentów? Sprawy rozwodowe rozpatrywane są w innym sądzie, więc
    w tym wypadku uniknęłabym "niezręczności".
    Choć ten rozwodowy chciałam odłożyć w czasie jeszcze, a moich zarobków nie
    za bardzo starcza mi na wszyskie wydatki związane z utrzymaniem rodziny.
    Przyczyny odłożenia w czasie rozwodu, dla tematu raczej nieistotne.

    Z góry dziękuję i pozdrawiam

    --
    - ofka -