    From: "Niewiedzący" <d...@v...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Wspólnota(?) majątkowa po ślubie
    Date: 14 Oct 2004 19:50:07 +0200

    Witam wszystkich forumowiczow i prosze o odpowiedz/porade

    Jest nastepujaca sytuacja:

    Za miesiac sie zenie; bedziemy z przyszla zona mieszkac w wynajmowanym
    mieszkaniu w jej miejscowosci - ja zostawiam wszystko i ide tam. Rodzice
    narzeczonej zaczeli budowac jej dom (dom ten jest oczywiscie na narzeczona nie
    na rodzicow) ale stwierdzili ze zdolaja z pracami jedynie do surowego stanu z
    dachem (bez okien i drzwi) i tak to zostawia - reszte prac (czyli "zamkniecie"-
    okna i drzwi, wykonczenie) mamy wykonac my po slubie i potem sie tam
    wprowadzic. I w zwiazku z tym mam pytanie:

    Jak bedzie wygladac wspolnota majatkowa po slubie - tzn. czy jako maz bede mial
    jakiekolwiek prawo do jej domu wubudowanego do stanu surowego przed slubem??

    Czy w razie jakichs nieprzewidzianych problemow/okolicznosci, ktore
    rozdzielilyby nasze drogi - w razie rozwodu - czy zostaje "na lodzie" i nie mam
    nic do jej domu (przypominam ze jest on na nia i przed slubem wzniesiony)??

    Czy moze wyglada to tak, ze to co bylo zrobione przed slubem, czyli stan
    surowy - nie podlega podzialowi, a to co po slubie czyli wykonczenie - podlega
    wspolnocie majatkowej i jest dzielone??? A jesli jest wlasnie tak - to jak
    potem mozna udowodnic co bylo robione razem, czy powinnismy przed slubem spisac
    jakas nie wiem intercyze czy cos w tym rodzaju??....

    Bede wdzieczny za wszelkie wskazowki, podpowiedzi - z gory dziekuje!!