  • Data: 2008-10-09 09:42:10
    Temat: Wspólnota majątkowa i długi.
    Od: Drahmaa <mruczanna@/wytnijto/gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    zastanawiam się nad podpisaniem intercyzy przedmałżeńskiej, ze względu
    na obecnie spłacane przez Narzeczonego kredyty bankowe.
    Chodzi mi o to aby po ślubie nie było zagrożenia, że będę musiała te
    zobowiązania spłacać lub że ewentualnie komornik zajmie mi część moich,
    wniesionych do małżeństwa dóbr.

    Doczytałam jednak od ostatniej nowelizacji kodeksu rodzinnego i
    opiekuńczego wierzyciel nie może już egzekwować długu małżonka z majątku
    wspólnego, jeżeli drugi małżonek nie wyraził w formie pisemnej zgody na
    jego zaciągnięcie.
    Czy można przez to rozumieć, że skoro nie brałam udziału w zaciąganiu
    kredytu w banku to po ślubie bank również nie będzie miał podstaw
    prawnych do ściągania należności z majątku wspólnego lub z dóbr
    wniesionych przeze mnie do małżeństwa?

    Będę wdzięczna za odpowiedzi.

    Drahmaa