  • 1. Data: 2008-10-09 09:42:10
    Temat: Wspólnota majątkowa i długi.
    Od: Drahmaa <mruczanna@/wytnijto/gazeta.pl>

    Witam,

    zastanawiam się nad podpisaniem intercyzy przedmałżeńskiej, ze względu
    na obecnie spłacane przez Narzeczonego kredyty bankowe.
    Chodzi mi o to aby po ślubie nie było zagrożenia, że będę musiała te
    zobowiązania spłacać lub że ewentualnie komornik zajmie mi część moich,
    wniesionych do małżeństwa dóbr.

    Doczytałam jednak od ostatniej nowelizacji kodeksu rodzinnego i
    opiekuńczego wierzyciel nie może już egzekwować długu małżonka z majątku
    wspólnego, jeżeli drugi małżonek nie wyraził w formie pisemnej zgody na
    jego zaciągnięcie.
    Czy można przez to rozumieć, że skoro nie brałam udziału w zaciąganiu
    kredytu w banku to po ślubie bank również nie będzie miał podstaw
    prawnych do ściągania należności z majątku wspólnego lub z dóbr
    wniesionych przeze mnie do małżeństwa?

    Będę wdzięczna za odpowiedzi.

    Drahmaa

  • 2. Data: 2008-10-09 14:24:23
    Temat: Re: Wspólnota majątkowa i długi.
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Drahmaa wrote:
> [...]
    > kredytu w banku to po ślubie bank również nie będzie miał podstaw
    > prawnych do ściągania należności z majątku wspólnego lub z dóbr

    Nie bedzie (z wyjątkami).
    Natomiast intercyza przydaje sie nie tylko w razie długów.
    Potem przynajmniej nie trzeba toczyć bojów o podział mjaątku i można się
    rozstać bez awantur, wiec szczerze polecam.
    Jedyna wada, to to, że się wspolnie z podatkow nie rozliczycie. (czasmi
    wychodzi lepiej)

  • 3. Data: 2008-10-09 20:22:44
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Istnieje jeszcze druga zaleta. Skoro już teraz narzeczony ma kłopoty z
    kredytami, to nie można wykluczyć, iż w przyszłości się coś takiego
    powtórzy.

  • 4. Data: 2008-10-09 20:23:24
    Od: KsZZysiek <k...@n...tlen.pl>

> [...]
    > Chodzi mi o to aby po ślubie nie było zagrożenia, że będę musiała te
    > zobowiązania spłacać lub że ewentualnie komornik zajmie mi część moich,

    Komornik zawsze zajmie to co mu pasuje. A dłużnik i jego
    "współotoczenie" musi zawsze udowadniać, że nie są wielbłądami.

    Weź po uwagę, że może żeni się z tobą po to, żeby je swobodnie spłacić
    :)

    Spisz tą intercyzę bez względu na wszystko. Tak jest najbezpieczniej.

    --
    Krzysiek, Kraków