eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoWpłata na auto, a rezygnacja z zakupu (brak słów zaliczka, zadatek) › Wpłata na auto, a rezygnacja z zakupu (brak słów zaliczka, zadatek)
    Date: Mon, 16 Dec 2013 13:22:39 +0100
    From: TS <t...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Wpłata na auto, a rezygnacja z zakupu (brak słów zaliczka, zadatek)

    Witam

    Oglądałem pewne auto, sprawdziłem, na tyle na ile mogłe dokładnie
    (stacja diagnostyczna komputer, dokładne oględziny). Auto miało jeden
    bład na komputerze, sprzedawca stwierdził, że to błachostka skoro idzie
    usunąć błąd. Błąd został skasowany, po przejechaniu kilku kilomentrów
    nie wrócił.
    Mój błąd, że zawierzyłem, że skoro błąd nie wrócił wszystko jest
    dobrze, właciłem 10% kwoty na zakup auta, w celu przygotowania go do
    rejestracji (auto z zachodu).
    Niestety po powrocie i sprawdzeniu informacji o błędzie, okazało się.
    źe jest to poważna usterka, która może spowodować unieruchomienie auta
    (info z ASO)

    Dochodzimy do sedna. Otrzymałem Fakturę proforma gdzie jest napisane:
    "Wpłata na auto xxx rok produkcji, nr VIN..."

    Nie jest napisane ani zadatek, ani zaliczka, tylko tak jak wyżej, czy
    w momencie rezygnacji z zakupu, kiedy udkryłem, że zatojono przede mną
    poważna usterkę auta, trace wpłacone pieniądze czy mogę żadać ich zwrócenia.

    Zaznaczam, że nie tylko zataili informacje, ale wprowadzili w bład,
    mówiąc, że to drobnostka, która nie wróci)

    Tak, wiem mogłem nie wpłacać itp. tyle, że po dokładnych oględzinach
    auta wyglądało ok, problem jest elektroniczny, którego niestety nie
    byłem wstanie ocenić.

    Zatem mój błąd będzie dla mnie ksztowny czy komis musi mi zwrócić
    zgodnie z prawem pieniadze?

    Dziękuje za pomocne odpowiedzi, szczególnie poparte artykułami prawnymi.

    TS