  • Data: 2008-04-05 08:49:02
    Temat: Wpis do BIKu po latach, odmowa podania historii transakcji
    Od: "M.Z." <m...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

    No i kochany bank Pekao SA, któremu bardziej się opłaca hodować dług niż na zysk
    zapracować wpisał mnie do BIKu.

    - wpisu dokonano w 2006 r.
    - zadłużenie rzekomo powstało w 1999 r.
    - odsetki wynoszą prawie 200% podstawy zadłuzenia;
    - przez całe lata nikt mnie nie poinformował, że czuje się moim wierzycielem, o
    wpisie dowiedziałem się dopiero gdy wystąpiłem o kredyt;
    - zobowiązanie powstało rzekomo na rachunku osobitym;
    - odmówiono mi podania historii tego rachunku "bo już nie mają"; nie mam żadnych
    informacji w jaki sposób owo zadłuzenie rzekomo powstało; obsługa twierdzi, że
    też nie wiedzą a tyle wynosi saldo zamkniętego rachunku;
    - podpisując umowę rachunku bankowego z pewnością nie zgodziłem się na
    przekazanie danych do BIKu, bo jeszcze nie istniał; czy zgodziłem się na
    przekazanie danych innym podmiotom tego nie pamiętam;

    Jak tę sprawę ugryźć? Jedyne czego nie kwestionuję to fakt prowadzenia rachunku.
    Ale jak i czy w ogóle dług powstał nie mam zielonego pojęcia a bank odmawia
    podania takiej informacji.

    Czy mogą ot tak obie wpisać kogo chcą i niech ta osoba spłaca?

    Bardzo proszę o rady. Kwota niewielka (podstawa z odsetkami łącznie to ok. 500zł).

    pzdr