    From: "Andrzej" <a...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Wielki problem, prosze o pomoc
    Date: Sun, 25 Apr 2004 17:52:30 +0200

    Witam,

    Bardzo prosze poswiecic mi 5 min, jestem zalamany i nie mam do kogo sie
    zwrocic o pomoc :(

    Nigdy nie bylem karany, nigdy nikomu nie zawinilem. Ponad rok temu zawitala
    w moje progi z nakazem policja, zarekwirowala mi komputer. Oskarzono mnie o
    przestepstwo z artykulu 270 § 2 (falszerstwo). Byla to pierdola, jedna
    wydrukowana pieczatka, bylem mlody i glupi. Przyznalem sie do wszystkiego.
    Bylo kilka przesluchan itd. Kilka miesiecy temu zakonczono sledztwo i
    dochodzenie, zostal mi postawiony powyzszy zarzut. Sprawa lezy w sadzie juz
    kilka miesiecy, termin do tej pory jeszcze nie ustalony.

    Kilka dni temu dostalem wezwanie na policje w charakterze podejrzanego w
    niby innej sprawie (sygnatura akt z tego roku). Okazuje sie ze policja
    rozpoczela dochodzenie w sprawie artykulu 278 §2, cytuje : "kto bez zgody
    osoby uprawnionej uzyskuje cudzy program komputerowy w celu osiągnięcia
    korzyści majątkowej...". Z tego co sie dowiedzialem sprawa ta dotyczy
    zawartosci mojego zarekwirowanego komputera. Mam kilka pytan, prosze o
    odpowiedz, o pomoc. Kompletnie sie zalamalem, chca ze mnie zrobic
    recydywiste, mysle juz o samobojstwie :(

    1. Czy jest to dzialanie zgodne z prawem? Tj. dlaczego podczas pierwszego
    dochodzenia nie postawiono mi 2 zarzutow? Czy to jest recydywa? Policja sie
    na mnie uwziela?

    2. Podczas przeszukania nie znaleziono u mnie w mieszkaniu zadnych pirackich
    plyt, moj komputer nie posiada nawet nagrywarki. Czy wobec tego ma
    zastosowanie powyzszy artykul, przeciez nie osiagnalem z tego powodu zadnych
    korzysci majatkowych?

    3. Myslalem o tym co powiedziec na przesluchaniu, czy gdybym zeznal ze
    programy ktore sa na moim komputerze nie instalowalem i nie kopiowalem, a
    zrobil to np. serwisant z ogloszenia, a za usluge zaplacilem np. 50 zl, czy
    moze to moze mi pomoc? Jak moge sie bronic? Wiem ze przytakujac wersji
    policji moge tylko pogorszyc sprawe.

    4. Po jakim czasie od skierowania sprawy przez prokuratora do sadu, sad
    powinien wyznaczyc date rozprawy? Czekam kilka miesiecy, juz chyba pol roku.
    Czy moze to miec zwiazek z ta nowa sprawa?

    Blagam o pomoc!
    Pozdrawiam!