  • Data: 2009-10-06 23:56:32
    Temat: Wezwanie do urzedu skarbowego - czy tak mozna?
    Od: "Wtyk" <k...@c...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Otrzymałem wezwanie do skarbówki na spotkanie z poborcą - ano, mam niejakie
    zaległości, ale nie o to chodzi. Chodzi mi o godziny, w jakich mnie się wzywa:
    mam się "stawić" w godzinach 7:15-9:00. No, po prostu traktowany jestem jak
    jakiś niewolnik państwowy - przynajmniej ja to tak odbieram.

    Czy urząd ma prawo traktować mnie w tak upakarzający sposób, tj. poborca
    zostawia mi świstek, że z powodu, iż mnie nie zastał, mam się stawić "jutro lub
    pojutrze", wyznaczając mi godziny typu "skoro świt" - i to jeszcze zakres
    czasowy nie obejmujący nawet dwóch godzin? Przecież jeśli już ciągną mnie do
    siebie "za kark", to - moim zdaniem - winienem mieć dany do wyboru pełen zakres
    "godzin urzędowania", czyli od otwarcia do zamknięcia urzędu skarbowego. Skoro
    ten ktoś mnie wzywa do siebie - niech zatem przynajmniej jeden CAŁY dzień
    tygodnia przeznaczy na "obsługę" takich wzywanych, mam rację? A jeśli to
    wezwanie mówiłoby np. "pomiędzy 3:30 a 4:00" (nad ranem), to co - też miałbym
    obowiązek coś takiego respektować?

    Kompletnie czegoś takiego nie rozumiem; jeśli jest cokolwiek do wyjaśnienia, to
    przecież mogą do mnie wysłać pismo z szeregiem pytań - już to samo byłoby
    uciążliwością - natomiast takie wezwania "skoro świt", i to jeszcze z
    półtoragodzinnym zakresem czasowym, to jest zwyczajna upadlająca szykana. Czy ja
    mam obowiązek podporządkowywać się czemuś takiemu? I czy mam obowiązek
    przyjmować poborcę u siebie w domu, jeśli wszelkich informacji Urząd może
    zasięgnąć u mnie korespondencyjnie? Co przepisy prawa - czy kodeksy jakieś -
    mówią na ten temat?

    Ktoś może coś doradzić?