  • Data: 2009-10-07 06:19:52
    Temat: Re: Wezwanie do urzedu skarbowego - czy tak mozna?
    Od: spp <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Wtyk pisze:

    > Otrzymałem wezwanie do skarbówki na spotkanie z poborcą - ano, mam niejakie
    > zaległości, ale nie o to chodzi.

    Dokładnie o to chodzi.

    > Chodzi mi o godziny, w jakich mnie się wzywa:
    > mam się "stawić" w godzinach 7:15-9:00.

    To jest w godzinach pracy urzędu. Jak Sąd wezwie Cię na rozprawę na
    jeszcze ściślej określoną godzinę to też kręcisz nosem?

    > Skoro
    > ten ktoś mnie wzywa do siebie - niech zatem przynajmniej jeden CAŁY dzień
    > tygodnia przeznaczy na "obsługę" takich wzywanych, mam rację?

    Nie masz.

    > A jeśli to
    > wezwanie mówiłoby np. "pomiędzy 3:30 a 4:00" (nad ranem), to co - też miałbym
    > obowiązek coś takiego respektować?

    Nie.

    > Kompletnie czegoś takiego nie rozumiem; jeśli jest cokolwiek do wyjaśnienia, to
    > przecież mogą do mnie wysłać pismo z szeregiem pytań ...

    Poborca to ostatnie ogniwo w egzekucji należności - w zasadzie czas na
    wszelkie negocjacje i wyjaśnienia już się skończył.
    Myślę, że dla Ciebie jest lepiej że zaprasza do urzędu przed 9.00, po
    9.00 to najczęściej jest już 'w terenie' - ściąga należności od innych
    podatników w miejscu zamieszkania, co oznacza iż być może zajmuje
    samochód, telewizor lub inną cenną rzecz. :)

    --
    spp