  • 1. Data: 2006-10-05 09:33:32
    Temat: Umowa o prace + termin wyplaty wynagrodzen
    Od: haste <g...@w...gmail.com>

    Witam...
    Jak to jest w przypadku umow o prace (dot. umowy na czas
    nieokreslony)...Czy w umowie MUSI byc zawarta informacja dot. terminów
    wypłaty wynagrodzen np. 10 kazdego miesiaca, koniec kazdego miesiaca
    etc. Czy wystarczy info o tym iz "zapoznalem sie z regulaminem" a w nim
    ew. sa informacje na w/w temat?
    Czy jesli na umowie nia ma takiej informacji - termin wyplaty, to czy
    umowa jest wazna czy mozna ja wypowiedziec z kodeksu (za naruszenie praw
    pracowniczych)?

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-10-05 09:38:10
    Temat: Re: Umowa o prace + termin wyplaty wynagrodzen
    Od: "Marcin" <m...@o...pl>

    jak jest regulamin to nie musi być takiej informacji - a zgodnie z kodeksem
    do 10-tego - termin nieprzekraczalny

  • 3. Data: 2006-10-05 15:09:23
    Od: "Tomek68" <b...@o...pl>

> [...]
    > Czy jesli na umowie nia ma takiej informacji - termin wyplaty, to czy
    > umowa jest wazna czy mozna ja wypowiedziec z kodeksu (za naruszenie praw

    Na każdej umowie o pracę musi być określone miejsce i dzień wypłaty
    wynagrodzenia (nawet umowa zlecenie czy o dzieło), ale to niestety nie
    upoważnia cię do jej wypowiedzenia, chyba że pracodawca wogóle nie płaci.
    Możesz założyć sprawę w Sądzie pracy (na razie póki co bezpłatnie). Sądy
    zazwyczaj stoją po stronie pracownika, jeżeli takowy ma odpowiednio
    udokumentowane wykroczenie przeciwko prawom pracowniczym.

    T68

  • 4. Data: 2006-10-05 15:10:19
    Od: "Tomek68" <b...@o...pl>

    > jak jest regulamin to nie musi być takiej informacji - a zgodnie z
    > kodeksem do 10-tego - termin nieprzekraczalny

    Nie ściemniaj bratku :)

    T68

  • 5. Data: 2006-10-05 16:00:33
    Od: "Sklep-Lozyska.pl" <a...@s...wytnijto.pl>

    Tomek68 napisał(a):

    > Na każdej umowie o pracę musi być określone miejsce i dzień wypłaty
    > wynagrodzenia (nawet umowa zlecenie czy o dzieło), ale to niestety nie
    > upoważnia cię do jej wypowiedzenia,

    A dlaczego nie?
    Jesli czuje sie pokrzywdzony faktem, iz nie mam gwarancji - w umowie,
    kiedy mam otrzymac wynagrodzenie?

  • 6. Data: 2006-10-07 20:12:49
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 5 Oct 2006, Sklep-Lozyska.pl wrote:

    > A dlaczego nie?

    "Bo nie"? :)
    Goto ul. Wiejska w W-wie :)

    > Jesli czuje sie pokrzywdzony faktem, iz nie mam gwarancji - w umowie, kiedy
    > mam otrzymac wynagrodzenie?

    Nie można wypowiedzieć.
    Ale można rozwiązać BEZ WYPOWIEDZENIA.
    Oczywiście wtedy nie ma się do znalezienia kolejnej pracy umowy - i tu
    rzeczywiście brak wypowiedzenia (kiedy to *należałoby* się prawo do
    pracy i wynagrodzenia przez okres wypowiedzenia) IMO stanowi różnicę.
    Ale jak na mój gust - rozsądnie. Przecież po takiej akcji pracownik
    z pracodawcą tylko by się gryźli.

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2006-10-07 20:25:59
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Osoba przedstawiająca się jako *Gotfryd Smolik news* stuknęła w
    klawisze i oto co powstało:

    > Nie można wypowiedzieć.
    > Ale można rozwiązać BEZ WYPOWIEDZENIA. Oczywiście wtedy nie ma się
    > do znalezienia kolejnej pracy umowy

    Wynagrodzenie z umowy o pracę najpóźniej do 10 dnia następnego
    miesiąca (art. 85 par. 2 kp), w przypadku zlecenia - niezwłocznie po
    wezwaniu do spełnienia (art. 455 kc).

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    || JID:o...@j...org || http://olgierd.wordpress.com ||

  • 8. Data: 2006-10-08 14:27:38
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Olgierd napisał(a):
    > w przypadku zlecenia - niezwłocznie po
    > wezwaniu do spełnienia (art. 455 kc).

    a nie 488 (równoczesne spełnienie świadczeń z umów wzajemnych)?

    KG

  • 9. Data: 2006-10-08 21:07:47
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Osoba przedstawiająca się jako *kam* stuknęła w klawisze i oto co
    powstało:

    > a nie 488 (równoczesne spełnienie świadczeń z umów wzajemnych)?

    Pewnie masz rację, chociaż wiadomo, że w praktyce sprowadza się to do
    jakiegoś tam wezwania.