  • 1. Data: 2006-10-05 08:54:02
    Temat: kradzież - obciążenie pracownika
    Od: "Marcin" <m...@o...pl>

    Kilka miesięcy temu pracowałem w firmie X - byłem powołany na dyrektora. Nie
    miałem zakresu obowiązków, podpisanej odpowiedzialności majątkowej. W czasie
    mojego urlopu zdarzyło się włamanie - w kasie było sporo kasy. Teraz zarząd
    doszedł do wniosku że obciążą mnie kwotą w wysokości skradzionych środków.
    Spotkałem się z zarzutami, że nie zabezpieczyłem należycie środków i dlatego
    obciążą mnie tą kasą. Odmówiłem wpłaty na konto firmy tej kasy
    (trzymiesięczne pobory) i sprawę podali do sądu.
    Co wy na to? Jakie mają szanse w sądzie przy udziale osób trzecich? Czy mogą
    wygrać sprawę?

  • 2. Data: 2006-10-05 13:00:42
    Temat: Re: kradzież - obciążenie pracownika
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Thu, 5 Oct 2006 10:54:02 +0200, Marcin napisał(a):

    > Spotkałem się z zarzutami, że nie zabezpieczyłem należycie środków i dlatego
    > obciążą mnie tą kasą.

    Niedopełnienie obowiązków? Do Twoich obowiązków należało zabezpieczanie
    tych pieniędzy?

    > Co wy na to? Jakie mają szanse w sądzie przy udziale osób trzecich? Czy mogą
    > wygrać sprawę?

    Co to znaczy "jakie mają szanse przy udziale osób trzecich"?

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 3. Data: 2006-10-06 06:31:49
    Od: "Marcin" <m...@o...pl>

> [...]
    > best regards,
    > scream (at)w.pl
    > Samobójcy są arystokracją wśród umarłych.

    Nie miałem zakresu obowiązków- w statucie napisano, że mam kierować bieżącó
    działalnością firmy - cokolwiek to znaczy :-? - nie wiem wobec tego czy
    ktokolwiek uzna że było to niedopełnienie
    Następna sprawa- skrótem myślowym napisałem - policja stwierdziła udział
    osób trzecich we włamaniu. Czytałem orzecznictwo i znalazłemjedną z
    podobnych spraw - podobno przy udziale osób trzecich nie można wymagać aby
    to pracownik płacił.

    Ipsa sua melior fama