    From: "Tomek68" <b...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Umowa o prace + termin wyplaty wynagrodzen
    Date: Thu, 5 Oct 2006 17:09:23 +0200

    > Jak to jest w przypadku umow o prace (dot. umowy na czas
    > nieokreslony)...Czy w umowie MUSI byc zawarta informacja dot. terminów
    > wypłaty wynagrodzen np. 10 kazdego miesiaca, koniec kazdego miesiaca etc.
    > Czy wystarczy info o tym iz "zapoznalem sie z regulaminem" a w nim ew. sa
    > informacje na w/w temat?
    > Czy jesli na umowie nia ma takiej informacji - termin wyplaty, to czy
    > umowa jest wazna czy mozna ja wypowiedziec z kodeksu (za naruszenie praw
    > pracowniczych)?

    Na każdej umowie o pracę musi być określone miejsce i dzień wypłaty
    wynagrodzenia (nawet umowa zlecenie czy o dzieło), ale to niestety nie
    upoważnia cię do jej wypowiedzenia, chyba że pracodawca wogóle nie płaci.
    Możesz założyć sprawę w Sądzie pracy (na razie póki co bezpłatnie). Sądy
    zazwyczaj stoją po stronie pracownika, jeżeli takowy ma odpowiednio
    udokumentowane wykroczenie przeciwko prawom pracowniczym.

    T68