  • Data: 2008-01-15 13:07:04
    Temat: Ucieczka przed długami
    Od: Juzek Kocimientka <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    To co wiem (a może "wiem")

    1. Ściąganie alimentów może się odbywać na podstawie opatrzonego klazulą
    wykonalności wyroku zaniesionego do kadr (w sensie zanosi żona pracownika)
    2. Zasądzenie alimentów w określonej wysokości podlega kontroli sądu.

    Dłużnik się zdenerwował że zostaje mu za mało na życie i próbował wymóc
    na mnie zmniejszenie wysokości ściąganej przez komornika kwoty (teraz
    1600 zł). Ja się oczywiście nie zgodziłem. Jako argumentu za obniżeniem
    kwoty dowiedziałem się, że dłużnik zobowiąże się notarialnie, wobec
    swojej żony reprezentującej ich dziecko płacić miesięcznie alimenty
    wysokości swoich zarobków. Sąd przyklepie ugodę i żona z tą ugodą
    pójdzie do kadr zabierając całą pensję dłużnika (zostawiając kwotę
    wolną). Dla "mojego" komornika nie zostanie już nic. Prawda li to?

    Czy taką lewą ugodę notarialną można jakoś obalić? Czy może powinien tym
    się zająć komornik a ja mam po prostu czekać i nic nie robić?